Više ne treba niti spominjati koliko se način na koji konzumiramo sadržaj promijenio, što se pogotovo odnosi na mlađe generacije. Njima je televizija odavno u drugom ili trećem planu te sadržaju pristupaju putem računala, odnosno ponajviše putem mobilnih uređaja. Pri tome je mnogima najpopularnija stranica YouTube na kojem se zaista može pronaći sve - od dokumentaraca, sporta, influencera, tehnologije itd.

Još donedavno bilo je teško zamisliti da bi neka aplikacija, barem kada su videozapisi u pitanju, mogla zamijeniti YouTube, no rezultati istraživanja kompanija App Annie specijalizirane za tržište aplikacija pokazuju da YouTube više nije najpopularnija aplikacija za gledanje videa. Barem ne u SAD-u i Velikoj Britaniji. Treba naglasiti da se podaci odnose samo na korisnike pametnih telefona na Androidu i ne uključuju kinesko tržište na kojem je TikTok lokalno poznat kao Douyin.

Podaci se, dakle, odnosne na mobilnu aplikaciju na spomenutim tržištima te prema njima korisnici prosječno više vremena provode na TikToku u odnosu na YouTube, uz veći angažman, odnosno lajkove, dijeljenja i komentare videa na toj mreži. Također, u kategorijama društvenih mreža, komunikacije te foto, video i zabavnih aplikacija, TikTok od prošle godine drži prvo mjesto.

Ipak, što se tiče ukupnog vremena koje korisnici provode u aplikacijama, tu je YouTube zadržao prvo mjesto - razlog je što YouTube i dalje ima puno veći ukupan broj korisnika u odnosu na TikTok. Naime, prema nekim procjenama Google ima čak oko dvije milijarde korisnika mjesečno, dok je prema prošlogodišnjim brojkama, ta brojka za TikTok iznosila oko 700 milijuna. Jasno, broj korisnika od tada se povećao, no kineska društvena mreža i dalje znatno zaostaje za Googleovim videoservisom kada je u pitanju ukupan broj korisnika.

Još jedan zanimljiv podatak iz istraživanja App Anniea odnosi se i na live streaming - ne samo da ta opcija postaje sve popularnija, već se pokazala i kao veliki izvor zarade za kreatore. Npr. na stranici za streaming videoigara Twitch korisnici mogu kupovati virtualnu valutu Bits koju mogu trošiti tijekom prijenosa uživo i njima počastiti kreatore, dok slična valuta postoji i na TikToku (coin).

Izvor: BBC