Meta u crvenom: Dionice Zuckerbergove kompanije na najnižoj razini u posljednjih nekoliko godina

Dok je Zuckerberg zaokupljen s metaversom, trenutačno njegova kompanija ne stoji baš najbolje na burzi.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 17.09.2022. / 09:19

Pad vrijednosti dionica (Foto: Getty Images)

Još donedavno dio analitičara smatrao je kako je samo pitanje vremena kada će Mark Zuckerberg postati najbogatija osoba na svijetu, pri čemu je njegovo bogatstvo tada bilo više od 100 milijardi dolara. Danas se u kontekstu najbogatije osobe na svijetu, ali i potencijalnog prvo bilijunaša najčešće spominje samo jedno ime - Elona Muska, dok Zuckerberg nije pao u drugi, već i u treći ili četvrti plan.

Mark Zuckerberg (Foto: AFP) Nove kritike na račun šefa Facebooka: “Bogatstvo mu je udarilo u glavu”

Njegovo bogatstvo, koje je vezano uz vrijednost Mete, danas iznosi “samo” nešto više od 50 milijardi dolara, a čini se kako bi se moglo nastaviti smanjivati. Dionica Mete ovaj je tjedan završila 14 posto u crvenom te je pala na vrijednost od 146 dolara, što su najmanje brojke u posljednjih nekoliko godina.

Samo u posljednjih godinu dana vrijednost tvrtke smanjena je za čak 61 posto, što je daleko najveći pad u odnosu na ostale Big Tech kompanije, a pitanje je kako će se situacija razvijati u budućnosti. Zuckerberg je ne baš sve, ali većinu karata bacio na metaverse, no proći će još puno vremena dok virtualni svjetovi počnu ostvarivati prihode. Do tada možemo očekivati minuse. I to velike minuse teške desetke milijardi dolara.

Mark Zuckerberg Zuckerberg najavio konferenciju na kojoj će predstaviti VR uređaj i novitete iz metaversa

Upravo je nakon promjene imena i najave fokusa na metaverse putanja Zuckerbergove kompanije krenula prema dolje, a u prilog im nisu išla niti druga događanja na tržištu. Apple je promijenio postavke privatnosti na svom mobilnom operativnom sustavu, što je negativno utjecalo na prihode Mete (ali i drugih kompanija) od oglašavanja, dok su zbog globalne gospodarske situacije kompanije počele biti opreznije s marketinškim budžetima.

Kada tome dodamo i prijetnju TikToka koji privlači sve više korisnika, ali i oglašivača, jasno je zašto je Meta sve manje zanimljiva investitorima.

Izvor: CNBC

 


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti