Podružnica Intela Mobileye predstavila je električno vozilo za prijevoz šest osoba koje će se koristiti za njihov komercijalni autonomni taksi servis. Autonomni servis namjeravaju pokrenuti već sljedeće godine, a u automobilima kojima će upravljati računala trebali bi uživati stanovnici Minhena i Tel Aviva. Ova najava iz Mobileya velika je prekretnica na putu prema svijetu u kojem više uopće neće biti vozača u automobilima, već će volane preuzeti tehnologija, komentirao je prilikom predstavljanja Amon Shashua, prvi čovjek Mobileya.

Waymov automobil Stanovnici San Francisca sada se mogu voziti u autonomnim taksijima

Predstavljeno vozilo opremljeno je njihovim sustavom za autonomnu vožnju koji se sastoji od EyeQ čipseta koji će, tvrde u kompaniji, omogućiti vožnju u četvrtom i petom stupnju autonomije, što znači da, barem u teoriji, neće biti potrebe za vozačem iza volana, već bi vozilom u potpunosti mogla upravljati tehnologija, tj. računala. Osim procesora prilagođenog upravo za tu namjenu, automobil će biti opremljen i kamerama, radarima, senzorima, Lidarom te će koristiti podatke iz mapa Mobileyevog Road Experience Managementa.

Ovaj sustav za autonomnu vožnju moći će se koristiti u različitim tipovima vozila - za prijevoz i ljudi i robe, što ga čini vjerojatno najraznovrsnijim samovozećim rješenjem koje je danas dostupno, pohvalili su se iz Mobileya. Kompanija već ima planove za suradnju s kompanijom Schaeffler o korištenju sustava u manjim autonomnim autobusima.

Cruise Origin Cruise u Kaliforniji dobio dozvolu za testiranje robotaksija s putnicima

Što se autonomnog taksi-servisa tiče, Intel će njime upravljati pod brendom Moovit, koji je njihova podružnica za transport, dok će u Njemačkoj surađivati s lokalnom kompanijom za mobilnost Sixt. Korisnici taksi-servisa tako će moći pozivati taksije putem mobilnih aplikacija Moovita i Sixta. Razlog zašto se Intel odlučio na ove dvije zemlje kao prve u Europi u kojima će pokrenuti autonomni servis leži u tome što je Mobileye izraelska tvrtka (sjedište je i ostalo u Jeruzalemu i nakon Intelova preuzimanja), dok Njemačka dopušta automobilima s četvrtom razinom autonomije kretanje javnim cestama.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju