Muškarci i žene trebaju različit doručak za učinkovito mršavljenje, pokazalo je novo istraživanje

Prilagođavanje doručka vašem metabolizmu, na temelju bioloških razlika između muškaraca i žena, može poboljšati razinu energije u tijelu i kontrolu težine.

Branimir Vorša | 24.10.2024. / 14:00

Doručak
Doručak (Foto: Getty Images)

Novo istraživanje sugerira da bi personalizirani izbor doručka mogao optimizirati razinu energije i pomoći u kontroli tjelesne težine, ovisno o individualnom metabolizmu. Znanstvenici s kanadskog Sveučilišta Waterloo otkrili su da muškarci i žene različito metaboliziraju i pohranjuju energiju iz hrane, što utječe na njihove rezultate mršavljenja.

Biologinje Stéphanie Abo i Anita Layton razvile su modele koristeći podatke iz više organa kako bi istaknule spolne varijacije u metabolizmu, osobito nakon posta.

Muškarcima ugljikohidrati, ženama masti

Bilo da pokušavate smršavjeti, održavati tjelesnu težinu ili samo održavati svoju energiju, važno je razumjeti utjecaj prehrane na vaš metabolizam, napominje Abo.

Njihova studija, koja je objavljena u časopisu Computers in Biology and Medicine, pokazala da su obroci bogati ugljikohidratima, poput zobi, korisniji za metabolizam muškaraca, dok su obroci s više masti, poput avokada i omleta, prikladniji za žene. Takvi izbori mogu povećati razinu energije, smanjiti skladištenje masti i pomoći u kontroli šećera u krvi, iako je doručak tek samo jedan čimbenik općeg zdravlja.

Često imamo manje istraživačkih podataka o ženskim tijelima nego o muškim tijelima. Izgradnjom matematičkih modela na temelju podataka koje imamo, možemo brzo testirati mnoge hipoteze i prilagoditi eksperimente na načine koji bi bili nepraktični za ljude, ističe Layton.

Praćenje metaboličkih procesa putem matematičkog modela

Njihov model je procijenio metaboličke procese u organima poput srca, jetre i gastrointestinalnog trakta, zajedno s mišićnim i masnim tkivom. Također je pratio važne metabolite kao što su glukoza, glikogen, inzulin i slobodne masne kiseline tijekom razdoblja jela i posta.

Zanimljivo je da muškarci i žene različito metaboliziraju masti nakon jela, što je činjenica koja utječe na odabir hrane koji podržava metaboličku učinkovitost. Budući da žene u prosjeku imaju više tjelesne masnoće od muškaraca, pomislili biste da bi sagorjele manje masti za energiju, ali nisu, objašnjava Layton.

Ipak, potrebne su daljnje studije kako bi se istražili biološki mehanizmi, kao što je ciklus TG-FFA, koji bi mogao objasniti navedene razlike u skladištenju masti i korištenju energije.