NASA-in satelit TESS pronašao novu potencijalnu "Zemlju" na udaljenosti od 100 svjetlosnih godina

Na 100 svjetlosnih godina od Zemlje pronađen je novi egzoplanet koji bi mogao biti pogodan za izvanzemaljski život. Ta još jedna "nova Zemlja" nosi naziv TOI 700 d.

Branimir Vorša | 07.01.2020. / 12:55

NASA-in Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), inače dizajnom i svrhom lovac na egzoplanete slične našoj Zemlji u našem galaktičkom susjedstvu, zaslužan je za otkrivanje novog potencijalno za izvanzemaljski život pogodnog egzoplaneta.

TESS je napravljen i lansiran sa specifičnim zadatkom pronalaska planeta sličnih Zemlji u orbitama oko obližnjih zvijezda. Tako pronađene planete najlakše je provjeriti nakon toga velikim teleskopima sa Zemlje i iz svemira, naglašava Paul Hertz, šef odjela astrofizike u NASA-i.

Otkriće TOI 700 d ključan je znanstveni pronalazak za TESS, istaknuo je Hertz.

Ta "nova Zemlja" nalazi se u orbiti oko patuljaste zvijezde klase M, koja se nalazi na nešto više od 100 svjetlosnih godina udaljenosti od nas. Taj se egzoplanet isto tako nalazi u takozvanoj "zelenoj zoni" oko svoje matične zvijezde, koja je pogodna za prisutnost tekuće vode na njegovoj površini.

Astronomi su u međuvremenu i potvrdili postojanje tog egzoplaneta svemirskim teleskopom Spitzer te napravili model njegovih potencijalnih atmosferskih uvjeta koji bi im trebao pomoći pri budućim promatranjima.

Izvor: NASA