Čini se kako će Facebook još dugo vremena osjećati posljedice skandala s Cambridge Analyticom – dosad su već izgubili oko 80 milijardi dolara tržišne vrijednosti, navodno su odgodili predstavljanje pametnog zvučnika dok se situacija ne raščisti, a Mark Zuckerberg postao je metom velikih napada i kritika korisnika njegove mreže, ali i političara.

Upravo političari od njega traže pojavljivanje pred nadležnim političkim tijelima u SAD-u i Velikoj Britaniji kako bi im kao izvršni direktor Facebooka odgovorio na brojna (neugodna) pitanja – dok je ipak pristao svjedočiti pred američkim Kongresom, odbio je doći u Veliku Britaniju i svjedočiti pred parlamentarnim odborom ove zemlje. Umjesto njega, na pitanja o ulozi Facebooka u ovom skandalu, zaštiti korisnika i problemima s privatnosti na najvećoj društvenoj mreži na svijetu trebao bi odgovarati šef proizvoda kompanije Christopher Cox.

Zuckerbergovo odbijanje pojavljivanja u Velikoj Britaniji iznenadilo je političare u toj zemlji, koji smatraju, s obzirom na ozbiljnost situacije, da bi upravo šef kompanije trebao predstavljati Facebook i odgovarati na pitanja parlamentarnog odbora. Neki od njih nisu birali riječi pa su njegov potez prozvali kukavičkim, iznenađujućim i potpuno neprihvatljivim.

Šef povjerenstva britanskog parlamenta Damian Collins rekao je, s obzirom na izvanredne okolnosti, kako je potpuno začuđujuće što se Zuckerberg neće pojaviti pred odborom jer je riječ o pitanjima od fundamentalne važnosti te mu poručuje da još jednom dobro razmisli o tome hoće li ipak doći u Veliku Britaniju – ako mu je zaista stalo do ljudi koji koriste usluge njegove kompanije.

Pritisak na Facebook i Zuckerberga sve je veći, a protiv te kompanije pokrenute su i tužbe investitora, kao i istraga FTC-a te će biti zanimljivo kako će se cijela situacija odvijati u budućnosti – hoće li se nakon istraga i svjedočenja stvari vratiti na staro, uz veću pažnju koju će ova kompanija posvetiti privatnosti (što će uskoro i biti njezina obaveza s obzirom na GDPR, barem u EU) ili će korisnici s vremenom početi napuštati ovu mrežu i okrenuti se alternativnim servisima za komunikaciju i dijeljenje sadržaja.

Izvor: Business Insider