Nakon što je izazvao pravu buru u javnosti izjavom da bi igrači videoigara trebali u stvarnom životu osjetiti ono što osjeća njihov lik u videoigri (bilo to dobro ili loše), osnivač Oculusa, Palmer Luckey, otišao je korak dalje.

Tvrdi kako je razvio sustav za igranje u virtualnoj stvarnosti koji bi vjerno prenio u stvarnost sve što se događa liku u videoigri. Među ostalim, ako bi lik u igri umro... pa možete zaključiti što bi se dogodilo igraču.

Ideja o povezivanju stvarnog i virtualnog života oduvijek me fascinirala - odmah podižete uloge na najviši nivo i prisiljavate ljude da iz temelja promotre način na koji se ponašaju u virtualnom svijetu i prema igračima koji se tamo nalaze, napisao je Luckey na svojem blogu. Nabrijana grafika možda daje dojam da je igra stvarna, ali samo prijetnja ozbiljnim posljedicama može igru učiniti stvarnom.

Ako umirete u igri, dodao je, umirete i u stvarnom životu.

Da je to napisao bilo tko drugi, vjerojatno ga nitko ne bi shvatio ozbiljno. No, Luckey se smatra "ocem moderne virtualne stvarnosti". Ono što je on započeo s Oculusom (koji je sad u vlasništvu Mete), poslužilo je kao temelj za razvoj metaversea. Osim toga, Luckey radi i na razvoju naočala za virtualnu i proširenu stvarnost za potrebe vojske, pa ideju o sustavu za igranje u virtualnoj stvarnosti ipak treba shvatiti malo ozbiljnije.

Oculus Rift (foto: AFP) Osnivač Oculusa ima pomalo ekstremnu ideju: Biste li igrali videoigru u kojoj biste sve što se događa vašem liku, osjetili u stvarnom životu?

Ideja o stvarnim posljedicama virtualne igre nije nova i Luckey priznaje da mu je inspiracija bila popularna manga-serija "Sword Art Online". U njoj ludi znanstvenik zarobljava ljude u virtualnoj igri, a "igrači" koji ne uspiju pobijediti igru i izaći iz nje budu kažnjeni - prženjem mozga mikrovalovima.

Luckey tvrdi da je upravo ova serija odgovorna za uspjeh Oculusa i ideju o stvaranju novog VR sustava sa stvarnim posljedicama igranja. Također, tvrdi kako su ubojiti dio uređaja već napravili, ali da komponente odgovorne za virtualnu stvarnost još treba doraditi.

Dobra je vijest da smo na pola puta. Loša je vijest što smo dosad shvatili samo kako napraviti onu polovicu koja će vas ubiti. Druga polovica, savršena virtualna stvarnost, neće biti gotova godinama, napisao je Luckey.

Čak je objasnio i kako bi takav sustav trebao funkcionirati. Prema Luckeyju, u naočalama za virtualnu stvarnost nalazio bi se eksplozivni naboj koji bi bio povezan s fotosenzorima. Senzori bi se aktivirali kad se prikaže oznaka kraja igre.

Luckeyev ubojiti VR set (Foto: Palmer Luckey)

Kad se pokaže prikladni natpis "Igra je gotova", naboji se aktiviraju i uništavaju mozak korisnika, napisao je pomalo morbidno Luckey.

Iako se zabavlja s takvom idejom i izaziva burne reakcije na internetu, Luckey je priznao da još uvijek nije skupio hrabrost i testirao svoj ubojiti sustav.

U ovom trenutku to je samo dio uredske opreme, provokativni podsjetnik na još neistražene smjerove u dizajniranju videoigara. Također je, koliko znam, prvi stvarni primjer uređaja za virtualnu stvarnost koji zaista može ubiti korisnika. No, neće biti posljednji, napisao je na kraju Luckey i pozdravio čitatelje s: Vidimo se u metaverseu.

I dok su neki pozdravili "kreativnost" i razmišljanje izvan uobičajenih okvira, drugi su Luckeyja prozvali luđakom kojemu će zasigurno vlasti pokucati na vrata. 

Bez obzira na to je li Luckeyjev VR set zaista ubojit ili ne, postavlja se pitanje - ako je stvarni svijet toliko opasan, zašto bismo željeli isto iskustvo i u virtualnom svijetu?

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju