Nedavno smo pisali o tri kompanije koje bi tijekom ove godine mogle ostvariti povijesni uspjeh i probiti granicu od bilijun dolara, a prema prošlotjednom izvještaju konzultantske kompanije Brand Finance, iste tri kompanije – Amazon, Apple i Google – zauzimaju prva tri mjesta na njihovoj listi 500 najvrjednijih globalnih brendova.
Popis prvih triju kompanija isti je kao i prošle godine, no ovog puta došlo je do promjena na prvom i trećem mjestu – dok je za 2017. prvo mjesto i titulu najvrjednijeg brenda na svijetu držao Google, za ovu godinu najvrjednijim brendom na svijetu proglašen je Amazon. Zanimljivo, Apple je i prošle i ove godine drugi najvrjedniji brend na svijetu (podsjećamo, riječ o kompaniji s najvećom tržišnom vrijednosti na svijetu), dok su Amazon i Google zamijenili mjesta – Amazon je 2017. bio treći, a Google prvi na ovoj listi, a sada je situacija obrnuta. Brend Finance do ovih brojki i vrijednosti kompanija dolazi kombinirajući brojne faktore poput investicija u marketing, lojalnosti, zadovoljstva korisnika i zaposlenika, korporativne reputacije i drugih faktora.
Vrijednost Amazona kao brenda, prema informacijama Brand Financea, porasla je za više od 40 posto i sada iznosi 150,8 milijardi dolara, dok je vrijednost Applea porasla za 37 posto i dosegla 146,3 milijarde. Vrijednost Googleova brenda porasla je samo deset posto i sada iznosi 120,9 milijardi dolara. Izvršni direktor Brand Financea komentirao je kako svi dokazi upućuju na to kako će vrijednost Amazonova brenda rasti i dalje, a kompanija će se širiti na nova tržišta i nove zemlje.
Na četvrtom mjestu uz porast vrijednosti brenda od čak 39 posto nalazi se Samsung, čiji je brend procijenjen na 92,3 milijarde dolara, dok listu pet najvrjednijih brendova zatvaraju Zuckerberg i Facebook s najvećim porastom u odnosu na navedene kompanije (45 posto) i vrijednošću od skoro 90 milijardi dolara. Što se tiče preostalih kompanija u top 10, šesto mjesto zauzeo je AT&T, zatim slijede Microsoft, Verizon, Walmart te ICBC, dok je najbolje plasirani europski brend Mercedes-Benz koji je s 20. skočio na 15. mjesto, uz porast od 24 posto i vrijednost od skoro 45 milijardi dolara.
Izvor: Campaign