Umjetna inteligencija u nekim se profesijama već uvelike koristi, dok se u drugima još pokušava utvrditi kako bi ju se moglo najbolje iskoristiti. No, unatoč tome, ona mijenja način na koji se radi i razmišlja o poslu. Alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji napreduju od alata koji poboljšavaju učinkovitost do alata koji mogu podržati donošenje odluka i potaknuti kreativnost.
Microsoft je proveo zanimljivo istraživanje koje je pokazalo koje to profesije već osjećaju koristi upotrebe umjetne inteligencije.
Tako, prema istraživanju, dvije ključne stvari najviše utječu na razinu poboljšanja – tip posla i količina podataka koju ljudi koriste. Poslovi koji uključuju veliku količinu podataka, kao što je, na primjer, analiza informacija o korisniku, bilježe najveća poboljšanja nakon uvođenja umjetne inteligencije. Zaposleni koji se bave kibernetičkom sigurnošću, razvojem proizvoda, prodajom, tehničkom podrškom, marketingom i odnosima s javnošću prvi su svjedočili kako umjetna inteligencija poboljšava njihov rad na svakodnevnim zadacima, nudi prilike za inovaciju, smanjuje količinu ponavljajućih poslova i omogućuje informiranije te stoga brže donošenje odluka.
Mnogi naši korisnici u regiji stalno ističu da AI alati poput Copilota revolucioniraju njihovu produktivnost i pomažu članovima tima da steknu vještine korisne za strateške pozicije. Dok umjetna inteligencija nastavlja preoblikovati industrije, moramo redefinirati način na koji razmišljamo o tehnologiji i iskoristiti je za stvaranje poslovne vrijednosti. Unatoč tome što prepoznaju njenu vrijednost, mnoge organizacije još uvijek nemaju formalne strategije primjene umjetne inteligencije, što dovodi do toga da zaposlenici koriste osobne AI alate, a to može ugroziti sigurnost i privatnost. Za tvrtke je ključno da implementiraju standardizirane AI alate spremne za korištenje u radnom okruženju i ponude trening za zaposlene kako bi osigurale sigurno i učinkovito korištenje umjetne inteligencije, komentirao je Kalin Dimtchev, direktor Microsofta Adriatic.
Top 5: kibernetička sigurnost, razvoj proizvoda, prodaja, tehnička podrška, marketing i komunikacije
Danas rastuće kibernetičke prijetnje zahtijevaju stalnu pozornost i brze reakcije. AI pomaže analizirajući mnoštvo podataka, uočavajući obrasce i pronalazeći probleme u stvarnom vremenu. Na taj način omogućuje IT profesionalcima i stručnjacima za kibernetičku sigurnost da se fokusiraju na planiranje i brže reagiranje na prijetnje. Umjetna inteligencija može i automatizirati zadatke kao što su praćenje prijetnji i upravljanje inicijalnim incidentima, oslobađajući stručnjacima vrijeme za kompleksnije istrage i razvoj rješenja.
U prodaji su za uspjeh ključni izgradnja snažnih odnosa s klijentima i sklapanje poslova. Umjetna inteligencija transformira prodaju jer brzo analizira podatke klijenata i personalizira e-mailove. Time zaposlenima u prodaji ostavlja više vremena da se fokusiraju na važne zadatke i posvete se građenju odnosa s potencijalnim klijentima. Agenti za korisničku podršku koriste umjetnu inteligenciju da bi pojednostavili interakcije, učinkovitije rješavali upite i poboljšali generalno zadovoljstvo korisnika. Tvrtke koje su implementirale AI chatbotove kažu da učinkovito obrađuju rutinske upite, čime agentima oslobađaju vrijeme za zahtjevne slučajeve.
U marketingu i odnosima s javnošću, umjetna inteligencija pomaže detektirati nove trendove i prilike analizirajući velike količine podataka. Može ubrzati izvršavanje zadataka kao što su provjera SEO trendova, priprema drafta sadržaja, provođenje marketinških istraživanja i planiranje predstavljanja proizvoda. AI može pomoći i u prikazu kako su pojedine priče primljene u medijima, što PR profesionalcima štedi vrijeme i omogućava im da se fokusiraju na kreativne poslove kod kojih je ljudski doprinos nezamjenjiv.
Work Trend Index, zajednički izvještaj Microsofta i LinkedIna, pokazao je da se korištenje GenAI alata u proteklom razdoblju udvostručilo, a troje od četvero ljudi već koristi AI u uredu. Microsoftovo istraživanje među korisnicima Copilota pokazalo je da, čim korisnici iskuse uštedu vremena od 11 minuta dnevno, počinju uviđati vrijednost umjetne inteligencije i stvarati naviku korištenja.
Na LinkedInu je uočeno 142 puta povećanje broja LinkedIn članova koji dodaju AI vještine poput ChatGPT-a i Copilota na svoje profile. Više od polovice mladih uključenih u istraživanje istaknulo je da su nove tehnologije ključne za njihove odluke o karijeri, što ukazuje da će u bliskoj budućnosti AI vještine i pristup tim vještinama biti ključni za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata.
Usprkos tome što 79 posto lidera prepoznaje poslovni značaj umjetne inteligencije i 66 posto kaže da ne bi zaposlili nekoga bez AI vještina, mnogim organizacijama i dalje nedostaju formalne AI strategije, što dovodi do toga da ljudi na posao donose vlastite AI alate.