Sve veći broj 'pametnih' gadgeta koje koristimo i koji prate sve što radimo i gdje se krećemo predstavlja veliku opasnost za privatnost korisnika, upozorila je predsjednica američke Federalne trgovinske komisije Edith Ramirez tijekom konferencije na Consumer Electronic Showu u Las Vegasu. Ona zahtjeva od velikih tehnoloških kompanija da prikupljanje osobnih podataka o korisnicima svedu na minimum jer, ako se tih podataka dokopaju njihovi poslodavci ili sveučilišta, mogli bi steći potpuno krivi dojam o njima, zbog čega bi mogli imati problema na poslu, fakultetu i slično.

Osim u telefonima i satovima, različiti senzori danas se ugrađuju i u druge gadgete, odjeću, kuće i automobile te svi ovi podaci mogu dati 'duboku i kompletnu sliku' životnog stila osoba koje ih koriste – pametni TV-i tako će znati da njihovi vlasnici najviše gledaju npr. reality emisije i te podatke mogu dati oglašivačima i drugim kompanijama koje će od njih imati koristi. Također, sve više gadgeta prati i zdravstveno stanje korisnika (što su podaci koji su zlata vrijedni zdravstvenim i farmaceutskim kompanijama), dok pametni telefoni zahvaljujući GPS-u znaju gdje se korisnici kreću.

Za razliku od Facebooka na kojem su korisnici svjesni da detalji iz privatnih života koje dijele na ovoj mreži mogu postati dostupni svima (što mnoge uopće ne sprječava da objavljuju fotografije i statuse zbog kojih bi mogli dobiti otkaz na poslu, imati problema sa zakonom itd.), ljudi nisu svjesni da se na temelju podataka koje skupe gadgeti mogu doznati brojne privatne stvari o njima poput informacija o kreditima, vjeri, obitelji, prijateljima itd. 

Izvor: BBC

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju