"Plava kvačica" (opet) nije više rezervirana samo za pretplatnike

Kaos je na kraju doveo do toga, da brojni korisnici ne žele platiti za "plavu kvačicu", ali ju ne žele ni dobiti besplatno.

Martina Čizmić | 05.04.2024. / 16:00

Platforma X (Foto: Afp)

Otkad je Elon Musk preuzeo tada Twitter, a sad platformu X, uvedene su brojne promjene. Jedna od njih je ukidanje "plavih kvačica" za verificirane profile i uvođenje "plave kvačice" za sve one koji su pristali plaćati mjesečnu pretplatu. 

No, od samog je početka uvođenje "plaćenih plavih kvačica" bilo problematično. Prvo je unijelo brojne nedoumice oko toga tko je "verificirani" korisnik, a tko je kvačicu samo kupio. Potom su uvedene "plave" (za pretplatnike) i "žute" (za verificirane i posebne) profile. 

Papa Franjo Počelo uklanjanje plavih kvačica: Musk nije poštedio niti papu Franju

I to je funkcioniralo neko vrijeme. 

Sad su se korisnici prilično iznenadili kad su vidjeli da su njihove "plave kvačice" koje su imali prije Muskove ere, ponovno uz njihova imena. 

Prema Muskovom pojašnjenju, profili s više od 2500 potvrđenih pretplatničkih pratitelja, dobit će Premium značajke besplatno. Oni koji imaju više od 5000 takvih pratitelja dobit će Premium+ značajke besplatno. U prijevodu, to znači da oni profili koji imaju puno pratitelja koji su pretplatnici, više ne moraju plaćati 11 dolara mjesečno kako bi imali "plavu kvačicu". 

Problem je što obični korisnici više neće biti sigurni tko je "kvačicu" zaradio aktivnošću na mreži, a tko ju je "kupio". Pogotovo jer platforma X ne otkriva koliko je zapravo pretplatnika trenutno aktivno. 

Twitter Twitter ponovno planira pokrenuti uslugu verifikacije računa

Osim toga, takva odluka sugerira i da prodaja pretplata baš i ne ide najbolje. Dijelom jer je plaćati 11 dolara mjesečno za "dodatne značajke" na mreži, prilično skupo. Pogotovo kad se radi o mreži na kojoj vlasnik mijenja stvari preko noći. A i opće je poznato, da je teško natjerati ljude da nešto plate, ako to, u gotovo istom opsegu, mogu koristiti besplatno. 

Treba spomenuti i da su mnogi iskoristili kaos koji je izazvalo prvo ukidanje "plavih kvačica" i uvođenje pretplate i otvorili lažne profile. Kad se to smirilo, pojavili su se trolovi koji su kupovali pretplatu, kako bi njihova objava dobila prednost u prikazivanju nad objavama ostalih korisnika te tako dodatno utjecali na korisnike. I na kraju, tu je i činjenica da je platforma X počela nuditi pretplatnicima udio u prihodu od oglasa ako njihovi postovi prikupe dovoljno pregleda. To je izazvalo nezadovoljstvo među drugim korisnicima koji su popularni, ali ne žele platiti 11 dolara mjesečno za "plavu kvačicu". 

Kaos je na kraju doveo do toga, da brojni korisnici ne žele platiti za "plavu kvačicu", ali ju ne žele ni dobiti besplatno. Situacija je toliko eskalirala da su korisnici međusobno dijelili savjete o tome kako osigurati da se ne pojave na njihovim profilima.

Slika nije dostupna Rasulo na Twitteru: Uvođenje "plave kvačice" izazvalo pomutnju i kaos neviđenih razmjera na toj društvenoj mreži

Hoće li bunt korisnika prisiliti Muska da opet nešto promijeni ili će "plave kvačice" jednostavno morati otići u povijest, tek ćemo vidjeti. Jasno je samo da, ako i vidite "plavu kvačicu" uz nečije ime, više ne možete biti sigurni je li ona zaslužena ili jednostavno - plaćena. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti