Društvene mreže omogućile su jedan potpuno novi način zarade za poznate osobe koje svaku svoju objavu na Twitteru ili Instagramu mogu dobro naplatiti. S obzirom da neki imaju milijune pratitelja, objavu u kojoj spominju nekog sponzora ili nose brandiranu odjeću, koriste pametni telefon, tablet ili slično, može vidjeti jako veliki broj ljudi, a oni mogu zaraditi desetke tisuće dolara. No, zarada na društvenim mrežama i online servisima nije rezervirana samo za glumce, pjevače, sportaše i druge poznate osobe, već na njima veliki novac mogu okrenuti i 'obični' korisnici.

To je najbolje vidljivo na YouTubeu na kojem su brojni dojučerašnji anonimci postali velike zvijezde i danas žive samo od YouTubea zarađujući milijune dolara godišnje, a neki su napravili karijere i na Instagramu. Tako, prema Daily Mailu, dobar novac mogu zaraditi korisnici koji imaju više od tisuću pratitelja na ovoj mreži te oni u godini mogu okrenuti više od 4 tisuće funti. Korisnici se s brandovima mogu povezati putem posebnih aplikacija poput Takumija te, ovisno o broju pratitelja, brandovi mogu platiti između 40 i čak 2 tisuće funti za objave fotografija na kojima će se nalaziti njihovi proizvodi. Što je veći broj pratitelja zarada je sve veća pa tako oni koji imaju više od 10 tisuća pratitelja godišnje mogu zaraditi oko 15,600 funti što je cifra uz koju velikom broju ljudi 'pravi' posao više nije niti potreban, već bi se u potpunosti mogli posvetiti Instagramu, odnosno objavama na ovoj mreži i povećanju broja pratitelja koje im dodatno može povećati zaradu po objavi.

Korisnici koje na Instagramu prati više od 17 tisuća ljudi godišnje tako mogu zaraditi više od 26,500 dolara (na Daily Mailu kažu kako je to više od prosječne plaće u Velikoj Britaniji), dok oni najpopularniji i najutjecajniji korisnici Instagrama s više od sto tisuća pratitelja godišnje mogu zaraditi više od 156 tisuća funti. Kada govorimo o poslovima u kojima se zarađuju šesteroznamenkaste cifre, automatski pomislimo na doktore, odvjetnike, direktore, predsjednike kompanija i slično, no sada se ovakve cifre mogu zaraditi i korištenjem društvenih mreža, napomenula je dr. Mariann Hardey sa sveučilišta u Durhamu i dodala kako danas po prvi puta 'obični ljudi' koji imaju strast za fotografijom mogu komercijalizirati svoj talent i utjecaj i od toga zarađivati i živjeti, pri čemu su neki još u ranim tinejdžerskim godinama.

Analiza deset popularnih profila na Instagramu pokazala je neke trendove među korisnicima s najvećim brojem pratitelja te je 'formula za uspjeh' sljedeća – profil mora voditi osoba ženskog spola između 19 i 29 godina koja živi na urbanom području i čiji je sadržaj fokusiran na hranu, modu ili fitness.