Hrvatska kompanija Rasco predstavila je svoju prvu čistilicu na potpuno električni pogon. Nakon što su prije dvije godine predstavili vozilo za održavanje javnih površina u dizelskoj varijanti, danas su predstavili njegovu električnu verziju Lynx Charge. Na njegovom razvoju Rasco je surađivao s Fakultetom elektronike i računarstva, a dio investicije sufinanciran je sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj.
Predsjednik uprave Rasca Ivan Franičević prilikom predstavljanja rekao je kako su s razvojem električne čistilice krenuli prije nekoliko godina te je to tada bila prilično rizična odluka. Dok se danas govori o masovnoj elektrifikaciji vozila, još do nedavno situacija je bila potpuno drukčija te je glavni fokus proizvođača automobila i vozila bio na motorima s unutarnjim izgaranjem. S današnjeg gledišta, taj se riskantan potez pokazao kao odlična odluka. Franičević je naglasio kako su u nekim zemljama poput Nizozemske čistilice koje pogoni dizel već zabranjene te se to tržište, a za očekivati je da će i drugi krenuti tim stopama, okreće elektrifikaciji.
Lynx Charge ima gotovo sve sustave koje ima i električni automobil, što ga čini izrazito složenim proizvodom. Na njegovom smo razvoju radili tri godine i on je zajedno s dizelskom verzijom, kruna 30-godišnjeg rada kompanije. Ova hrvatska inovacija namijenjena je čišćenju urbanih sredina pa vjerujemo da će interes za njega pokazati i naši gradovi i općine. Mi ćemo ga kroz našu distributivnu mrežu ponuditi na više od 40 tržišta svijeta, no bilo bi nam drago da prednosti ovakvog ekološkog vozila prepoznaju i hrvatske komunalne službe, naveo je na predstavljanju Franičević, istaknuvši kako je Rasco jedna od najbrže rastućih kompanija u industriji komunalnih vozila i jedini značajan igrač koji se probio iz lokalnih okvira na globalno tržište s ovim tipom opreme u zadnjih 30 godina.
Govoreći o ekonomskoj isplativosti električne čistilice, zbog visoke nabavne cijene trebat će period od 7 do 10 godina da se Lynx Charge isplati. No s daljnjim razvojem tehnologije i smanjenjem cijene proizvodnje električnih vozila i ta će se ekonomska računica u budućnosti promijeniti te će vozila biti isplativa nakon 4-5 godina. Franičević je rekao kako se predviđa da će do 2025. na tržištu čistilica električni modeli zauzimati oko 50 posto tržišta, a iako je još rano govoriti o konkretnim brojkama, bio bi zadovoljan kada bi Rasco prodao stotinjak svojih električnih modela. Naglasio je kako su svi u njegovoj kompaniji svjesni kako je riječ o novoj i skupoj tehnologiji, zbog čega postoji doza opreza, no isto su tako i vrlo ambiciozni.
Baterija električnog Lynxa kapaciteta 72,5 kWh omogućava rad kroz cijelu radnu smjenu bez potrebe za punjenjem. Autonomiji vozila doprinose spremnik za otpad od dva kubična metra i 400 litara vode pohranjene u dvostrukim spremnicima. Čistilica se kreće pomoću elektromotora maksimalne snage 55 kW, a još dva elektromotora snage 18,5 i 11,5 kW služe za pogon usisnog sustava i ostalih funkcija vozila. Sve je to integrirano u kompaktno vozilo dužine 4,5 i širine samo 1,3 metara.