Prilično nevjerojatne brojke: Samo mali dio mobilnih igara preživi prve tri godine

Rezultati istraživanja o poslovanju na tržištu mobilnih igara poziv su na buđenje cijeloj industriji.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.11.2023. / 14:05

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Današnje trgovine mobilnih aplikacija prepune su igara različitih kategorija i jako je teško s nekom novom igrom privući veći broj korisnika, a još je teže zadržati ih. Istraživanje o razvoju igara te njihovom uspjehu, odnosno neuspjehu na mobilnom tržištu nedavno je na uzorku od oko 500 developera iz SAD-a i Velike Britanije provela agencija Atomic Research.

  Kontroler za Xbox Microsoft planira pokrenuti trgovinu mobilnih igara za Androide i iPhone

Istraživanje nazvano The Good Games Don`t Die pokazalo je koliko je teško uspjeti na ovom tržištu i koliko je tržište konkurentno, ali i zasićeno. Prema tim podacima, čak 43 posto mobilnih igara ne preživi fazu razvoja, odnosno kompanije od njih odustanu prije nego se te igre pojave na trgovinama aplikacija. A jednom kada se pojave, developeri se suočavaju s brojnim drugim izazovima te čak 83 posto igara propadne tijekom prve tri godine. Iako je taj postotak iznimno velik, skoro 80 posto developera i dalje radi na novim projektima, pri čemu trećina njih naglašava kako ih je “nesigurnost u industriji” spriječila u razvoju novih mobilnih iskustava. Također, 30 posto njih smatra kako nemaju prevelike šanse za uspjeh u trenutačnim izazovnim tržišnim uvjetima.

Što se tiče mobilnih igara koje zaista uspiju te ostvare prihod od prodaje, pretplate, kupovine unutar igara ili od oglasa, većinu zarade ostvare tijekom prve godine - čak 76 posto. Nakon toga popularnost, a time i prihodi od igara su u negativnom trendu te samo 4 posto igara ostvari isti uspjeh tijekom druge godine, kao i tijekom prvih 365 dana od predstavljanja igre. Razlozi za takve prilično porazne brojke su različiti - od casual gamera na koje se često ne mogu osloniti pa do činjenice da brojni developeri ne nadograđuju konstantno svoje igre, odnosno sadržaj unutar njih.

Tako nešto manje od polovice njih objavljuje mjesečne nadogradnje mobilnih igara, a gledajući dugoročno, manje od pet posto igara ima produženu podršku u trajanju od sedam godina.

  Slika nije dostupna Nova akvizicija: Sony sve veći fokus stavlja na tržište mobilnih igara

Kao i na općenitom tehnološkom tržištu u zadnjih više od godine dana, tako su i na tržištu mobilnih igara u posljednje vrijeme zabilježeni brojni otkazi i smanjivanje budžeta. Trenutačno razdoblje je, kako je objasnio izvršni direktor tvrtke SuperScale Ivan Trancik, iznimno volatilno, s negativnim ishodom za projekte za mobilna tržištu. U takvoj situaciji i na toliko zasićenom tržištu, uz nesigurne makroekonomske uvjete, teško je ostati profitabilan, objasnio je Tranick koji smatra da je ovo izvješće poziv na buđenje za cijelu industriju, developere i izdavače koji žele maksimizirati svoje prihode od igara.

Izvor: Games Industry
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti