Nedavno istraživanje pokazalo je kako je, kada su pitanju tehnologija i računalo za autonomnu vožnju, Tesla čak šest godina ispred tradicionalnih proizvođača automobila. Iako je većina njih ubrzala istraživanje i razvoj električnih vozila, baterijske i autonomne tehnologije, proći će još vremena dok se približe Musku i njegovoj kompaniji. Najozbiljnije planove na tom polju, čini se, ima Volkswagen. Njemački automobilski div, dijelom i pod utjecajem dieselgatea, već je ranije najavio investiranje velikog novca u elektrifikaciju, a sada su najavili dodatno povećanje ulaganja u električna vozila, napredni softver i tehnologiju za autonomnu vožnju.
Nove investicije usmjerene su prema budućnosti u kojoj bi cestama diljem svijeta trebali dominirati automobili s električnim motorima, a u Volkswagenu se nadaju kako će i u takvim uvjetima njihova vozila biti u vrhu. Prvi čovjek kompanije, Herber Diess, komentirajući najave o povećanju investicija, nije se libio priznati koji je cilj kompanije: Da, bit će to utrka s Teslom. Podsjetimo, Diess se, prilikom nedavna posjeta Elona Muska Njemačkoj, sastao sa šefom Tesle te je isprobao Model Y koji ga je prilično impresionirao. No i njemačka kompanija ima svoje velike adute na ovom tržištu - ID.3, koji bi trebao biti njihov najpopularniji e-automobil, neka vrsta nasljednika Bube i Golfa te ID.4, električni SUV za kojim vlada veliki interes.
Prema novim planovima, tijekom sljedećih pet godina Volkswagen Group potrošit će skoro 73 milijarde eura na elektrifikaciju, hibride i digitalnu tehnologiju, što je dodatno povećanje u odnosu na ranije najave. Naime, dok su prethodno namjeravali uložiti 40 posto ukupnih investicija na navedene digitalne tehnologije i elektrifikaciju tijekom sljedećih pet godina, sada su najavili kako će taj udio iznositi skoro 50 posto. Ulaganja u modernu tehnologiju i digitalizaciju tako će se udvostručiti i iznosit će 27 milijardi eura do 2025. godine, oko 35 milijardi eura uložit će u e-vozila, dok će oko 11 milijardi investirati u razvoj hibridnih vozila baziranih na aktualnim modelima.
Diessu je jasno kako je Tesla u velikoj prednosti na tržištu električnih vozila, no imaju i oni svojih prednosti poput, naglasio je, rasprostranjenog prodajnog lanca za prodaju Volkswagenovih vozila. Bit će prilično zanimljivo vidjeti kako će ovo tržište izgledati za 5 godina - za očekivati je da će e-vozila biti još pristupačnija, nadamo se kako će baterije biti snažnije te da će biti dovoljan broj punionica na kojima će se baterije moći napuniti jako brzo.
Izvor: Electrek