Sljedeći tjedan, od 3. do 7. svibnja, u Umagu i Portorožu, održava se regionalni poslovni skup, Adria Summit, budućnost digitalne trgovine. Želja je organizatora da ova konferencija postane vodeća platforma za razmjenu ideja, iskustava i kontakata u području digitalne trgovine.
I dok je glavna tema prošle godina bila svijet nakon pandemije, ove će se godine sudionici pozabaviti akutalnim pitanjima poput utjecaja umjetne inteligencije na digitalno poslovanje, daljnjih inovacija u tržišnim i poslovnim modelima, moguće bankarske krize i njezine posljedice na likvidnost tvrtki, kao i izazova s kojima se suočavaju mladi, ali i iskusniji poduzetnici na lokalnim tržištima.
Uoči konferencije porazgovarali smo s jednim od organizatora, Zoranom Torbicom o tome što Adria Summit donosi i što posjetitelji mogu očekivati tijekom četiri dana.
Adria Summit, Budućnost digitalne trgovine, je koncipiran kao platforma koja povezuje poslovne lidere i eksperte regije iz različitih industrijskih vertikala, i ima za cilj razmjenu znanja, pozitivnih i negativnih iskustava koja donosi ubrzani tehnološki razvoj. Uz uobičajene panel diskusije, program će činiti i specijalizirane interaktivne prezentacije, radionice i sesije, uz dodatne formalne i neformalne forme diskusije. Na samoj konferenciji pokušat ćemo odgovoriti na pitanja: Kako je strojno učenje postalo umjetna inteligencija? Koliko brzo se razvija umjetna inteligencija i u kojim smjerovima? Kako će to utjecati na sve, od rada do procesa? Etika? Prisjećamo se svih filmova i literature u kojima je umjetna inteligencija i uzbuđeno svaki dan prepoznajemo u sadašnjosti. Što će sve zamijeniti umjetna inteligencija i promijeniti, podršku, kreativu, omogućit će autonomno kretanje vozila? Zdravstvo? Dobivat ćete personalizirane ponude kreirane samo za vas, baš kada vam treba. Znate li da je SAD i dalje najrazvijenije tržište za sve digitalno? Je li najbolji grad San Francisco ili možda neki drugi? Jesu li su videopozivi zamijenili sastanke uživo? Volite li videopozive, kako utječu na vas, volite li ih uopće? Znate li šta su startupi i koliko teško preživljavaju kada kreću sa ovih prostora. Znate li da broj svih startupa sa ovih prostora desetak puta manji od Estonije? Zašto? Spojit ćemo startupe kojima trebaju ozbiljni investitori, koji će im omogućiti pristup i rast na najdigitalnijim internetskim tržištima, pojasnio je Torbica.
Na konferenciji se očekuje više od 60 govornika na 8 panela, a kako ističe, najponosniji su na sam program konferencije.
Na jednom mjestu smo okupili lidere Adria regije. Tu su Ljiljana Ahmetović (CEO Shoppster), Luka Burilović (predsjednik HGK), Marko Čadež (predsjednik PKS) itd. Stvarno smo se maksimalno potrudili da imamo kvalitetan program i govornike i u tome smo uspeli, otkriva Torbica.
Za razliku od prošle godine, ove će godine konferencija imati neke nove formate diskusije i netvorking, a najavljena su i neka posebna iznenađenja. No, naš sugovornik za sad je ostao tajnovit oko toga što čeka sudionike.
Neka ostane tajna :) Ono što mogu reći je da će sudionici konferencije, pored 2 dana predavanja, imati i mogućnost igranja golfa, tenisa, vožnju bicikla od Hrvatske do Slovenije (bez granica 🙂 ), ali i gala večeru u Kempinski Palace u Portorožu. Dođite i vidjeti ćete, poručio je Torbica.
Adria Summit 2023 (Foto: Adria Summit)
Jedna od posebnosti konferencije je Masterclass by Dr. Drago Inđić. Radi se o posebnoj radionici koja će biti od velike vrijednosti za sve koje zanima fintech industrija.
Masterclass je pripremljen prema jednom od prvih akreditiranih akademskih programa na ovom području u Velikoj Britaniji. Držati će ga dr. Drago Inđić, investicijski stručnjak koji trenutno predaje Fintech na nekoliko vodećih britanskih sveučilišta (UCL, Queen Mary University i Warwick Business School) i čovjek čije predavanje ne želite propustiti, istaknuo je.
U posljednje se vrijeme mnogo govori o umjetnoj inteligenciji, WEB3 i metaversu. Stoga smo ga upitali kako će, po njegovom mišljenju izgledati budućnost digitalne trgovine?
Vjerujem da će sva tri tehnološka rješenja igrati značajne uloge u budućnosti digitalne trgovine, a ovo su svakako ključne teme ovogodišnjeg Adria Summita. Umjetna inteligencija se već koristi u različitim aspektima digitalne trgovine, poput chatbotova za korisničku podršku, personaliziranih marketinških kampanja, da ne govorim o autonomnim vozilima koje je npr. Bill Gates skoro provozao. Kako se umjetna inteligencija bude razvijala, vjerojatno će postati još važnija u unaprjeđivanju korisničkog iskustva, poboljšanju efikasnosti i povećanju prodaje. WEB3 ima potencijal da revolucionira digitalnu trgovinu omogućavanjem direktnih peer-to-peer transakcija bez potrebe za posrednicima poput banaka i tržišta. To bi moglo dovesti do sigurnijih i transparentnijih transakcija, nižih naknada za transakcije i veće kontrole i privatnosti za korisnike. S druge strane metaverzum ima potencijal stvoriti nove kanale za marketing, prodaju i angažiranje korisnika, kao i da omogući virtualna iskustva proizvoda i uronjenu korisničku podršku, pojasnio je Torbica.
Na kraju, istaknuo je kako su ove godine posebnu pažnu posvetili inovativnom poduzetništvu.
Organizirali smo poseban segment programa na kome će inovativne kompanije iz regije, koje su prebrodile početne izazove i dostigle ubrzan rast, dobiti priliku da svoja iskustva podijele s drugim sudionicima i investitorima. Namjera nam je da ukažemo na dobre primjere i da kroz otvorenu komunikaciju startup zajednice, tehnološko-razvojnih centara, profesionalnih investitora i državnih institucija, utječe na unaprjeđenje ambijenta za razvoj inovativnog poduzetništva sa zajedničkom vizijom naprednijeg i humanijeg društva, poručio je na kraju Torbica.
Više informacija o samoj konferenciji, sudionicima i programu, možete pronaći na službenoj stranici Adria Summit 2023.