U prvim mjesecima nakon izlaska Facebooka na burzu, kada je cijena dionice pala ispod dvadeset dolara, neki su analitičari već prekrižili Zuckerberga i njegovu društvenu mrežu, dok su dioničari odlučili podići tužbu protiv osnivača kompanije. Ta teška vremena odavno su iza Marka Zuckerberga koji na kraju 2014. ima 'milijarde razloga za zadovoljstvo' ('težak' je skoro 36 milijardi dolara), a jedan od razloga jest i cijena dionica, odnosno vrijednost njegove kompanije koja je jučer dosegla najveći iznos od izlaska na burzu. Prema informacijama Yahoo Financea, cijena dionice Facebooka jučer je dosegla 81,88 dolara, dok je ukupna vrijednost kompanije premašila 227 milijardi dolara.

Ovo je bila fantastična godina za Facebook, napominju na Business Insideru te dodaju kako su tijekom posljednjih dvanaest mjeseci potrošili više od dvadeset milijardi dolara na akvizicije (preuzeli su kompaniju za virtualnu stvarnost Oculus Rift i aplikaciju za razmjenu poruka WhatsApp), predstavili su neke vlastite nove aplikacije, dok je Messenger izdvojen kao samostalna aplikacija za razmjenu poruka korisnika najveće društvene mreže na svijetu. Također, Zuckerberg može biti zadovoljan i s Instagramom – društvenom mrežom za fotografije koju je kupio za milijardu dolara, a ove je godine njena vrijednost dosegla čak 35 milijardi dolara. Također, broj korisnika Instagrama popeo se na 300 milijuna tako da sada ova mreža ima više korisnika i od Twittera, a s obzirom da su ove godine počeli eksperimentirati s oglasima, za očekivati je da će Instagram u budućnosti biti novi veliki izvor zarade Zuckerberga.

Facebook se može pohvaliti i odličnim poslovanjem na mobilnom tržištu (što je bio jedan od najvećih problema prilikom izlaska ove kompanije na burzu) te ova kompanija sada od grafičkog i video oglašavanja na mobilnim uređajima zarađuje tri puta više u odnosu na Google na američkom tržištu. S obzirom na ukupan broj korisnika Facebookovih mreža (osim samog Facebooka, tu treba dodati i stotine milijuna korisnika Instagrama i WhatsAppa), jasno je da će ova kompanija dominirati društvenim mrežama i sljedećih godina te se može očekivati da će i u 2015. cijena dionice i zarada ove kompanije i dalje rasti.  

Foto: AFP