Kako je tijekom godina broj korisnika Facebooka rastao, tako su se pojavljivale usporedbe s velikim državama, a danas često možemo pročitati kako bi, da je država, Facebook imao više stanovnika i od Kine. Zuckerbergova mreža ima čak 2,6 milijardi korisnika diljem svijeta i mnogima je najvažnija internetska destinacija na kojoj prate vijesti, aktivnosti prijatelja, objavljuju vlastiti sadržaj, povezuju se u grupe s ljudima sličnih interesa i slično.

S rastom broja korisnika, zarade te utjecaja koje ima ta mreža, raste i broj kritika koje su s godinama postale sve ozbiljnije - od prvih velikih kritika za kršenje privatnosti korisnika do optužbi za utjecanje na rezultate predsjedničkih izbora, skandala s Cambridge Analyticom pa do uloge mreže tijekom pandemije i prosvjeda Black Lives Matter u SAD-u. Facebookom su se tako ove godine raširile grupe s teorijama zavjera koje, među inim, povezuju 5G mreže i koronavirus, a kompanija je na udaru zbog činjenice da nisu uspjeli zaustaviti govor mržnje, zlostavljanja i slično.

U sklopu kampanje "Stop Hate for Profit" brojne velike kompanije privremeno su povukle oglase s Facebooka nadajući se da će pad prihoda utjecati na Zuckerberga, koji će se ozbiljnije početi baviti negativnim i opasnim sadržajem na njegovoj mreži. Zbog svega navedenog kolumnistica The Guardiana Carole Cadwalladr tako je, umjesto s Kinom, Facebook usporedila sa - Sjevernom Korejom. Pri čemu za Zuckerberga kaže da on nije Kim Jong Un, već da je on puno moćniji.

Naglasila je kako autokratski i diktatorski model s kojim se vodi kompanija podsjeća na način na koji Veliki Vođa upravlja Sjevernom Korejom te da je riječ o globalnom imperiju pod vodstvom jednom čovjeka. A taj čovjek, usprkos brojnim dokazima, odlučio je ignorirati kritičare diljem svijeta i, umjesto da počne razmišljati o radikalnim promjenama, svoje zaposlenike uvjerava kako će se oglašivači koji bojkotiraju Fejs brzo vratiti te da će nastaviti business as usual.

No problem je što sve više ljudi, organizacija i kompanija ne želi da se sve vrati na staro te je bojkot oglašavanja poruka da Zuckerberg treba nešto mijenjati - brzo i radikalno. Cadwalladr podsjeća kako dosad niti jedna agencija, regulatorno ili državno tijelo nije uspjelo riješiti probleme s Facebookom te čak i kada im je FTC odredio tešku kaznu zbog Cambridge Analytice, dionice kompanije nakon toga brzo su počele rasti. Komentirala je i nedavnu izjavu bivšeg zamjenika britanskog premijera Nicka Clegga, koji je rekao da da platforme poput Facebooka ogledalo našeg društva. Ona smatra kako Facebook nije ogledalo, već oružje, i to ne bilo kakvo, već nuklearno oružje jer ne podliježe kontroli ni zakonima.

Nakon Cambridge Analytice Facebook je ipak uveo neke promjene vezane za povećanje privatnosti i bolje upravljanje sadržajem na svojoj mreži, a bit će zanimljivo vidjeti hoće li, nakon sve većih kritika i bojkota oglašavanja, "veliki vođa Fejsa" ipak uložiti dodatne napore kako bi uveo red na svoju mrežu i pokušao riješiti probleme s neprikladnim sadržajem poput govora mržnje, rasizma, zlostavljanja i slično.