Tinejdžeri sve manje vremena provode na Facebooku

Razlozi koji tinejdžeri ističu jest previše odraslih koji imaju svoje profile na Facebooku i prevelika količina nepotrebnih i suvišnih informacija koje se tamo dijele, poput što je netko pojeo za večeru.

Zimo Zimo Filip Šturman | 22.05.2013. / 10:17

Tinejdžeri sve manje vremena provode na Facebooku

Istraživanje provedeno u američkom Pew Research Centru, pokazuju kako među tinejdžerima Facebook postaje sve manje popularan, dok se istovremeno broj korisnika ostalih društvenih mreža, poput Twittera, Instagrama i Tumblra raste. 

Razlozi koji tinejdžeri ističu jest previše odraslih koji imaju svoje profile na Facebooku i prevelika količina nepotrebnih i suvišnih informacija koje se tamo dijele, poput što je netko pojeo za večeru.

Istaknuto je kako se Facebook profili i dalje koriste i to od strane 94% ispitanika, no smanjenim intenzitetom, dok istovremeno Twitter koristi 26% ispitanika što je duplo veća brojka u odnosu na godinu prije. 

Uzimajući u obzir da privatnost podijeljenih podataka, gotovo 60% tvitova tinejdžera su otvoreni za javnost, oko 25% zatvoreni, dok ostatak uopće ne zna za tu mogućnost. 

Iako se možda promet po jednoj društvenoj mreži smanjuje, gledajući općenito količina podijeljenih podataka je puno veća nego u prošlosti, dakle mijenja se samo platforma, ali ne i ponašanje tinejdžera. Pa tako više od 90% ispitanika potvrđuje da je podijelilo barem jednu vlastitu sliku, 70% je prikazalo podatke o geografskoj lokaciji, te je čak 20% ponudilo svoj broj mobilnog telefona. 

Unatoč tome, primjetna je rastuća osjetljivost tinejdžera na privatnost, pa je tako 75% ispitanika priznalo da izbrisalo i revidiralo popis prijatelja. 

Kada bismo podatke promatrali u kontekstu hrvatskog tržišta, oni bi još uvijek bili apsolutno u korist Facebooka čiji korisnici u RH rastu po većoj stopi od Twittera, pogotovo u segmentu tinejdžera i mlađe populacije. Zanimljivo je vidjeti kako su zapravo tinejdžeri svojevrsni rani usvajači i lideri mišljenja koji mogu promijeniti i nametnuti trend i ostalim skupinama, barem u SAD-u, dok se u Hrvatskoj to sve skupa odvija znatno sporije, što i ima smisla zbog daleko manjeg tržišta.

Hoće li Twitter u Hrvatskoj polučiti takvu popularnost koju ima u ostalim dijelovima svijeta, i to baš kod tinejdžera? Ili će to učiniti neka druga društvena mreža?

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti