Iako je do sljedećih američkih predsjedničkih izbora godina i pol, sve se više potencijalnih kandidata uključuje u utrku. Neki privlače pozornost svojim idejama i obećavaju velike stvari, drugi jednostavno tvrde da mogu taj posao obavljati bolje od aktualnog predsjednika.

No ni Donald Trump ne sjedi prekriženih ruku. Već poslovično koristi Twitter za komentiranje aktualnih političkih, gospodarskih i drugih događaja, ali i obračunavanje s protivnicima.

Međutim, Trumpov stožer već je ozbiljno krenuo u osvajanje društvenih mreža i privlačenje glasača.

Baš kao i prethodnim izborima, kad je osvojio predsjednički mandat, Trumpov stožer usmjerio je pozornost na prilagođene oglase koji će se prikazivati potencijalnim glasačima dok surfaju internetom ili koriste neku od društvenih mreža.

Društvene mreže, ilustracija (Foto: AFP) Američka političarka najavljuje: Kad postanem predsjednica SAD-a razbit ću Facebook, Amazon i Google

Ono što je posebno zanimljivo zapravo su iznosi koje je Trumpov stožer već utrošio na takve, personalizirane oglase.

Samo u posljednja tri mjeseca potrošili su vrtoglavih 5,6 milijuna dolara, pokazalo je istraživanje koje je proveo Bully Pulpit Interactive. To je dvostruko više nego svi drugi kandidati Demokratske stranke zajedno.

Za usporedbu, kandidatkinja Elizabeth Warren, u istom je periodu, potrošila "samo" 626 tisuća dolara.

Još je zanimljivije kad malo pobliže pogledamo kud je otišao sav taj Trumpov novac.

Čak 3,5 milijuna dolara otišlo je društvenoj mreži koji Trump ne voli i koju kad god je to moguće, spominje u negativnom kontekstu - Facebooku. No koju je i prije dvije godine obilno koristio za privlačenje glasača u svoj tabor.

Preostala dva milijuna dolara otpada na oglase na Googleu.

Iza Trumpove "kupovine" Facebooka, stoji Brad Parscale, voditelj kampanje koji je Trumpa i doveo u Bijelu kuću.

Brad Parscale (Foto: Dani komunikacija) Trumpov šef kampanje stigao u Hrvatsku i odgovorio na pitanje koje vjerojatno zanima cijeli svijet

Podsjetimo, Trupova digitalna kampanja dovođena je u vezu s Cambridge Analyticom i podacima koje su oni, neovlašteno, prikupljali od korisnika Facebooka. Iako je Parscale, gostujući na Danima komunikacija u Rovinju prošle godine, tvrdio kako su njihovi oglasi bili učinkoviti jer su ih stalno prilagođavali potencijalnim glasačima, mnogi još uvijek smatraju kako im je Cambridge Analytica ipak pomogla u tome.

Podaci iz Bully Pulpit Interactivea pokazuju kako je Trumpova kampanja odabrala "društveni pristup" potencijalnim glasačima. Kupuju oglase tamo gdje se glasači nalaze - na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu i Messengeru i prilagođavaju ih svakoj saveznoj državi. Tako su, u ovoj godini, posebnu pozornost posvetili potencijalnim glasačima u Floridi.

Graf koji pokazuje koliko Trump troši (Foto: Screenshot/2020CampaignTracker)

Činjenica da Trumpov stožer već sad troši velike resurse na personalizirane oglase na društvenim mrežama, znači da će se do kraja kampanje ti iznosi mjeriti u desecima milijuna dolara.

No, za razliku od prethodnih izbora, društvene mreže (prvenstveno Facebook) promijenile su pravila i stavove prema političkim kampanjama pa će Trumpova (a i sve ostale kampanje) biti pod posebnim povećalom. Pogotovo ako troše milijunske iznose poput Trumpa.