Nakon prvog dana poslovanja na burzi, vrijednost Airbnba iznosi više od 86 milijardi dolara, što je nevjerojatna cifra s obzirom na to da živimo u vrijeme pandemije te da je turizam jedna od najpogođenijih industrija. Kompanija koja je osnovana prije 12 godina već se neko vrijeme pripremala za IPO, a iako je zaraza koronavirusa odgodila izlazak na burzu, CEO Brian Chesky ipak se odlučio na taj potez, što se pokazalo odličnom odlukom. Prvog dana trgovanja cijena dionica porasla je za nevjerojatnih 112 posto te, dok se prije govorilo o tržišnoj vrijednosti kompanije od 30-ak milijardi dolara, ona se sada približila cifri od 100 milijardi.



U prvoj polovici godine teško da je itko mogao biti tako optimističan. Ljudi diljem svijeta prestali su putovati te je biznis iznajmljivanja stanova i kuća gotovo stao. Airbnb morao je otpustiti oko 1900 zaposlenika, a sve to u godini u kojoj je planiran izlazak na burzu. Ipak, s polaganim otvaranjem zemalja diljem svijeta ljudi su počeli putovati, iako na kraće udaljenosti, te su mnogi birali smještaj putem Airbnba, umjesto u hotelima. Također, s radom od kuće, mnogi zaposlenici napustili su velike gradove te vrijeme provode na mirnijim destinacijama u smještaju kojeg često unajmljuju upravo putem Airbnba.

S masovnim cijepljenjem očekuje se i ponovni početak putovanja, a iako će se dio putnika vratiti u hotele, jasno je kako će s tim profitirati i Airbnb.



S trenutačnom tržišnom vrijednosti većom od 86 milijardi dolara, a koja bi do današnjeg zvona za zatvaranje burze mogla i premašiti 100 milijardi dolara, Airbnb je dosegao (i blago premašio) vrijednost Bookinga te je višestruko vrijedniji od Expedije. Također, zanimljivo je da je tržišna vrijednost kompanije sada više nego dvostruko veća u odnosu na najveći hotelski lanac na svijetu Marriott koji je težak nešto više od 42 milijarde dolara.

Izvor: The Guardian
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju