Digitalne prijevare sve su češća pojava. Od neželjenih odnosno spam poruka do "bogatih šeika" koji izjavljuju ljubav,  prijevare uspijevaju jer su prevaranti sve pametniji te iskorištavaju prednosti novih tehnoloških proizvoda ili usluga kako bi osobama pristupili na vjerodostojan način te ih uvjerili da im omoguće pristup njihovim osobnim podacima.

U Viberu ističu kako posebnu pozornost posvećuje privatnosti podataka i sigurnoj komunikaciji svojih korisnika. Pored obostrane enkripcije, omogućuju svojim korisnicima i mnoštvo drugih sigurnosnih značajki te aktivno rade na dodatnoj zaštiti korisnika. Primjerice, Viber je u Hrvatskoj od studenog prošle godine blokirao više od 18.000 telefonskih brojeva s kojih su korisnike kontaktirali lažni predstavnici raznih organizacija, a na čije su se brojeve žalili i sami korisnici.

Blokiranjem telefonskog broja korisnici signaliziraju Viberovom sustavu protiv neželjene pošte (anti-spam) da je telefonski broj mogući izvor neželjenih poruka. Prijavljivanje poruke najbolji je način da se Viber upozori da telefonski broj s kojeg je poruka poslana pripada spameru. Rast broja blokiranih spam računa posljedica je razvoja sustava automatskog blokiranja koji Viber koristi, kao i svjesnosti te same educiranosti korisnika koji takve račune označavaju kao “spam”.

Koristeći automatizirani sustav, Viberov tim također redovito blokira račune čiji se kreatori pretvaraju da su predstavnici banaka i drugih organizacija (čak i državnih) te pokušavaju prevariti korisnike da im ustupe osobne podatke ili financijska sredstva. Algoritmi za otkrivanje neželjene pošte koriste se za otkrivanje nenormalnog korištenja Viber aplikacije i za automatsko blokiranje korisničkog računa.

Obično prevaranti pišu ili zovu korisnike sa posebno stvorenih računa, koristeći lažno ime i avatar kako bi se lažno predstavljali kao službeni predstavnici određene organizacije, što se posebno odnosi na bankarske usluge, telekome i slično.

Za blokadu takvih neželjenih pošiljatelja poruka, dovoljno je otvoriti chat s dotičnim i odabereti jednu od dvije opcije: "Blokiraj kontakt" ili "Blokiraj i prijavi neželjenu poruku". Nakon određenog broja pritužbi, broj će biti blokiran od strane Vibera i neće moći ometati korisnike. 

Uz sigurnosne značajke koje su u messengeru automatski uključene, Viber nudi i dodatne opcije pomoću kojih komunikacija na platformi može ostatiti zaštićena i privatna.

Tako Viberu provodi verifikaciju poslovnih računa brenda ili organizacije i dodijeljuje im plavu kvačicu koja potvrđuje da je taj račun autentičan.

Korisnici se mogu dodatno zaštititi ograničavanjem osoba koje ih mogu dodati u grupe. Na taj način štite se od dodavanja u grupe u kojima ne znaju nikoga, a koje mogu postati izvor spama i prijevara. 

Također mogu ograničiti i tko ima može poslati zahtjev za pridruživanje grupnom chatu ili kanalu. Pozivnice nepoznatih korisnika automatski stavljaju u mapu Zahtjevi za poruke. Korisnik uvijek može "prihvatiti" poziv, nakon čega će se chat premjestiti na ekran svih chatova.

Za dodatnu zaštitu, korisnici mogu svoju profilnu fotografiju učiniti nevidljivom za druge korisnike. Dovoljno je u Postavkama pronaći opciju Privatnost i tamo isključiti opciju Prikaži tvoju fotografiju. 

A za one koji ne žele otkrivati jesu li vidjeli i pročitali poruke ili ne, tu je opcija koja "skriva" status pregledavanja poruka i aktivnosti na Viberu. Dovoljno ju je pronaći u Postavkama, u dijelu Privatnost i tamo provjeriti je li isključena opcija prikaza statusa. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju