Medijima često dominiraju negativne teme poput prepucavanja političara, nezadovoljstva birokracijom, javnim službama, situacijom u zdravstvu, razočaranim mladim i obrazovanim ljudima koji napuštaju Lijepu našu u potrazi za boljim životom te se čini kako je premalo medijskog prostora posvećeno inovatorima, poduzetnicima i onima koji u Hrvatskoj nešto stvaraju i koji su prepoznati i izvan naših granica.

Brojni su primjeri ambicioznih i uspješnih mladih ljudi iz Hrvatske koji su, svim problemima usprkos, ostali u našoj zemlji i postigli ne samo lokalni, već i globalnih uspjeh – npr. posljednjih mjeseci puno se govorilo o Mati Rimcu i svim uspjesima koje je on postigao te Gamepiresu koji je sa svojim SCUM-om osvojio gamere diljem svijeta.

Bilo bi lijepo kada bi ovakve kompanije prepoznala i država

Velike uspjehe bilježe i malo manje medijski poznate kompanije i pojedinci te je prošli tjedan bio naročito uspješan za hrvatske tehnološke firme koje su ostvarile velike uspjehe na međunarodnim natjecanjima i na globalnom tržištu.

Kao što smo već pisali, prošli tjedan održan je Start.up! Germany 2018 Road Show na kojem su hrvatske kompanije zabilježile veliki uspjeh. Među 17 kompanija u kategoriji mobilnost i logistika, bile su tri hrvatske kompanije – Gideon Brothers, OrqaFPV i SailRouter.

Dominaciju ovom kategorijom Hrvati su potvrdili osvajanjem ne samo prvog, već prva dva mjesta – startup za razvojnu robotiku i umjetnu inteligenciju Gideon Brothers osvojio je prvu nagradu, dok je druga nagrada pripala startupu Orqa koji razvija naočale za upravljanje dronovima.

Povodom osvajanja prve nagrade Milan Račić, suosnivač Gideon Brothersa i direktor za rast i razvoj, za ZIMO je komentirao kako je ova pobjeda potvrda da imaju ljude, viziju i iskustvo za razvoj velikih svjetskih kompanija. "Činjenica da su hrvatske kompanije zauzele prvo i drugo mjesto, jer je Orqi pripala druga nagrada, potvrda je da ovo nije slučajnost ili uspjeh jednog tima, već potvrda da imamo kvalitetu graditi brojne uspješne kompanije. Bilo bi lijepo kada bi država prepoznala vrijednost s kojom ovakve kompanije pridonose gospodarstvu".

Include – hrvatska zvijezda u usponu ostvario je rast od čak 1950 posto!

Također prošlog tjedna još je jedna hrvatska kompanija osvojila vrijednu nagradu – Include, hrvatski startup iz Solina osnivača Ivana Mrvoša koji proizvodi pametne klupe, osvojio je prvu nagradu u Rising Stars kategoriji Deloitte Technologiesa za područje središnje Europe. Ovo je prvi put da je jedna hrvatska kompanija osvojila ovu nagradu, a Include je zaslužio postigavši rast od čak 1950 posto u posljednje 3 godine poslovanje.

Iz ove kompanije kažu da, kada su počinjali 2014. godine, imali su skroman početni kapital i veliku viziju – biti najveća kompanija za proizvodnju pametnog namještaja u ovom dijelu Europe, a sada zapošljavaju 35 zaposlenika i prisutni su na 39 globalnih tržišta.

"S ponosom možemo reći da je osvajanje Deloitte Rising Stars nagrade jedno od najvećih postignuća naše kompanije do sada", komentirali su nagradu iz Includea.

Include nije jedina kompanija koje se našla na popisu uspješnih i perspektivnih hrvatskih kompanija - trebamo još spomenuti i Q Softver, Ars Futuru, Microblink, Rimac Automobile, Infinum, Telum i Profico koji su uvršteni na Fast 50 listu kompanija centralne Europe Deloittea.


MAKERphone u manje od 8 sati ispunio cilj na Kickstarteru

No, niti to nije sve, jer je prošlog tjedna karlovački mladi genijalac Albert Gajšak na Kickstarteru pokrenuo kampanju za svoj DIY telefon MAKERphone – postavio je cilj kampanje od 15 tisuća dolara, a taj je cilj ostvaren za manje od osam sati. Kampanja i dalje traje te je interes iznimno velik i do sada je prikupljeno više od 160 tisuća dolara.

U razgovoru za ZIMO Albert je komentirao kako nisu očekivali ovako veliki uspjeh u tako kratkom razdoblju – "Kada imaš novi proizvod, nikada ne znaš kako će tržište reagirati dok ga ne pokušaš prodati. MAKERphone je gotovo duplo skuplji u odnosu na MAKERbuino i stvarno nismo znali kako će ljudi na to reagirati te hoće li prepoznati vrijednost uređaja i biti voljni izdvojiti 100 dolara za MAKERphone".

Što se tiče budućnosti, Albertov plan, odnosno plan njegove kompanije vezan je uz razvoj branda: "Plan je napraviti krovni brend – CircuitMess, koji će pod jednim imenom objediniti sve postojeće i buduće proizvode koje će CircuitMess ponuditi na tržištu. Uskoro ćemo makerbuino.com forwardati na circuitmess.com koji će biti glavni "hub" za sve proizvode, njihove tutorijale, korisnički forum itd."

MAKERphone nije uređaj s kojim Albert i njegova kompanija namjeravaju konkurirati klasičnim mobilnim kompanijama – MAKERphone ima puno veću, edukacijsku vrijednost te je namijenjen prvenstveno djeci i trebao bi ih uvesti u svijet elektronike i programiranja. "Mislim da je edukacijska tehnologija u uzletu i da će ovakvih uređaja trebati sve više. Tehnologija se mijenja prebrzo da bi edukacija mogla držati korak. Baš zbog toga će biti potrebno sve više alata koji će na zabavan način približavati mladima (i ne tako mladima) tehnologiju."