Dino Karakaš, žrtva internetske prijevare, prepričava kako su mu teretili račun za 518 kuna, no pokazuje da su mu skinuli 771 kunu. Tako mu je prošla kupovina tenisica za kćer. U našim ih trgovinama nije bilo pa su ih našli na jednoj internetskoj stranici.
I onda - tata, tata, brže, brže, hoću, hoću, i nisam provjerio stranicu. Napravio sam grešku što prilikom autorizacije nisam provjerio iznos za koji me se tereti, prepričava Dino, koji se odmah javio prodavaču.
Tražio sam od njih da mi storniraju narudžbu i izvrše povrat sredstava, a onda su mi rekli da to nije moguće jer je roba već poslana, znači to je već uigrani obrazac, kazao je.
Podaci s kartice, koliko zasad zna, nisu mu ugroženi, ali ju je ipak, za svaki slučaj, blokirao. U Hrvatskoj udruzi banaka znaju da to je postala česta praksa.
Banka po svakom prigovoru pokušava riješiti slučaj, vidjeti je li moguć taj povrat novca, kazao je Ivan Hrvoje Maljković iz HUB-a.
Zna se dogoditi da povrat nije moguć, što ovisi, ističe Maljković, od prijevare do prijevare, odnosno i trgovini kojoj je pogrešno uplaćen novac.
Zato uporno ponavljaju - pazite kada i kome dajete podatke kartice. Drugim riječima, jamstva nema. Oni koji redovito kupuju mrežnim putem, već znaju.
Primjerice, ja neću kupiti ako nema slikovnih recenzija, koliko god mi se proizvod svidio - neću, jer volim vidjeti kako na nekome izgleda, kazala je Anamarija iz Zagreba.
Vidiš po stranici ako je previše šarena ili iskače previše toga. Odmah znaš da to nije to, mišljenja je Mia.
Neki i dalje ne znaju. Podaci policije pokazuju da je u odnosu na prošlu godinu u prvih deset mjeseci ovakav tip prijevara porastao je za više od 12,5 posto.
Više o prijevarama u online trgovinama pogledajte u prilogu reporterke Dnevnika Nove TV Viktorije Bednjanec.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.