VIDEO: Pogledajte kakvo su bizarno stvorenje znanstvenici posve slučajno pronašli u mračnim dubinama Tihog oceana

Ostao sam bez riječi, rekao je jedan od znanstvenika na brodu, dok je brodsko vozilo na daljinsko upravljanje (ROV) skeniralo dno oceana i približavalo se čudnom prizoru.

Branimir Vorša | 28.07.2022. / 08:43

Bizarno stvorenje pronađeno u dubinama Tihog oceana
Bizarno stvorenje pronađeno u dubinama Tihog oceana (Foto: EVNautilus/Youtube)

Nova video snimka koja prikazuje divovsko morsko stvorenje s pipcima neobičnog izgleda, kako tromo pluta u dubinama Tihog oceana natjerala je znanstvenike da se zapitaju je li to što vide zapravo nova morska vrsta.

Tim znanstvenika uočio je čudnu životinju dok su bili na istraživačkom brodu E/V Nautilusu, koji koristi Ocean Exploration Trust, neprofitna organizacija koja provodi istraživanja dubina mora. Kad su slike bizarnog stvorenja došle u fokus, ostali su u čudu.

Hobotnica, ilustracija U more kod Splita pušteno stotine tisuća hobotnica, za to postoji dobar razlog

Nekoliko trenutaka kasnije, znanstvenici su uočili još jedno čudno stvorenje u blizini, iako nisu mogli snimiti video druge jedinke.

S pipcima koji su se protezali 16 inča (40 centimetara) od gotovo 7 stopa duge (2 metra) stabljike, i jednim hranidbenim polipom s bodljikavim pipcima koji su obavijali polip poput šiljastih latica, stvorenje je nalikovalo vrlo čudnom, slobodno plivajućem cvijetu koji bio je otprilike veličine ROV-a.

Bizarno stvorenje uočeno je 7. srpnja na 2994 metara ispod površine oceana, u blizini prethodno neistražene podmorske planine sjeverno od atola Johnston, neinkorporiranog teritorija SAD-a i nacionalnog rezervata za divlje životinje u Tihom oceanu zapadno od Havaja.

Slika nije dostupna Čišćenje svjetskih oceana i mora: Kineski znanstvenici razvili robotske ribe koje gutaju mikroplastiku

Znanstvenici su isprva mislili da su se susreli s Solumbellula monocephalus, također poznatom kao morsko pero, koja je dio vrste Cnidaria, koja uključuje meduze, hidre i koralje. Međutim, jedina poznata viđenja morskih pera prije ovoga dogodila su se u Atlantskom i Indijskom oceanu, pa je moguće da su znanstvenici naletjeli na novu vrstu.

Steve Auscavitch, vodeći znanstvenik ekspedicije i biolog dubokih mora te postdoktorski znanstvenik na Sveučilištu u Bostonu, opisao je viđenje kao "fascinantno".

S vremena na vrijeme naiđemo na nešto što nismo očekivali da ćemo vidjeti, a to su često najmoćnija opažanja. Bližili smo se kraju našeg krstarenja i bili smo na dnu morskog dna kada smo promatrali dva [morska pera]. Onaj koji smo snimili na videu bio je masivan, vjerojatno iste veličine ili veći od Herculesa, našeg ROV-a . Kad sam vidio ovu nevjerojatnu morsku olovku na videu, znao sam točno što bi to moglo biti, rekao je Auscavitch za Live Science.

Kako bi bio siguran, Auscavitch je zatražio mišljenje od biologa na obali, koji su pomogli potvrditi njegove sumnje da se radi o morskom peru, srodniku koralja. Na temelju impresivne veličine životinje, Auscavitch je pretpostavio da je prilično stara, no ne može dati točnu dob. (Morska pera dostižu zrelost u dobi od pet ili šest godina i mogu živjeti više od desetljeća.)

Južni dio Atlantskog oceana Kako zvuči boja oceana? Poslušajte kako znanstvenici "skladaju" satelitskim podacima

Prije toga, Solumbellula monocephalus nikada nije viđena u središnjem Pacifiku niti ikad skupljena tamo, dodao je.

Zanimljivo, otkriće njegovog tima došlo je nekoliko mjeseci nakon što su znanstvenici u Španjolskoj imenovali dva nova roda morskih pera: Pseudumbellula i Solumbellula, od kojih će potonji uključiti ovo bizarno stvorenje. Ta su otkrića objavljena u veljači u časopisu Invertebrate Systematics.

Međutim, Auscavitch je rekao da je potrebno još istraživanja kako bi se utvrdilo je li ovo prvi pacifički Solumbellula monocephalus ili potencijalno nova vrsta u oceanskom bazenu.

Ovakva otkrića su rijetka i nismo očekivali da ćemo vidjeti ovako nešto. Najuzbudljiviji dio ovog istraživanja je to što s vremena na vrijeme nailazimo na te stvari, i to stvarno proširuje naš horizont o tome gdje životinje mogu živjeti i postojati u dubokom moru, rekao je.