Od izlaska na burzu do danas Facebook je prošao kroz brojna turbulentna razdoblja, no unatoč svim problemima, kritikama i pozivanju na brisanje te društvene mreže, cijena dionice i tržišna vrijednost kompanije jučer su dosegle rekordnu razinu. Tijekom dana dionica je porasla više od šest posto i njezina cijena dosegla je 230 dolara, uz tržišnu vrijednost kompanije od 655 milijardi dolara.
Razlog za to nalazi se u činjenici što je, čini se, Zuckerberg našao novu zlatnu koku, a to je opcija koju je Facebook predstavio ovaj tjedan - Shops. Riječ je o Facebookovoj verziji online trgovine namijenjenoj malim poduzetnicima, ali i velikim brendovima koji će sada putem najpopularnije društvene mreže prodavati i promovirati svoje proizvode. Naglasak je na jednostavnosti pa će se trgovini na Facebooku moći pristupiti putem stranice kompanija na samom Fejsu ili Instagramu te, nakon odabira željenih proizvoda, napraviti narudžbu putem internetske stranice tvrtke ili, zasad samo u SAD-u, unutar samog Fejsa. Također, Zuckerberg je najavio i Instagram Shop, koji bi od ovog ljeta prvo trebao biti dostupan u SAD-u, a naknadno i na drugim tržištima.
Predstavljanjem Facebook Shopa te iste opcije i na Instagramu, Facebook sve više ulazi na područje Amazona i Googlea, a online kupovina preko te društvene mreže mogla bi se pokazati i kao nova Zuckerbergova zlatna koka. Naime, prodaja proizvoda otvara Facebooku potpuno nove mogućnosti i novo tržište vrijedno milijarde dolara na kojem bi kompanija zarađivala provizijama od transakcija i od oglašavanja.
Analitičar Deutsche Banka Lloyd Walmsley smatra kako će naprednija rješenja e-trgovine znatno proširiti prilike za potencijalne prihode i predviđa da bi Facebook bi na krilima Shopa Facebook godišnje mogao uprihoditi dodatnih 30 milijardi dolara. Uz postupni oporavak ekonomije, a s njom i ponovno veća ulaganja u oglašavanje te pokretanjem online trgovine na svojoj mreži, čini se kako je pred Facebookom porast prihoda, cijene dionica i tržišne vrijednosti kompanije.
Izvor: Market Watch