Zuckerberg razmišlja o ulaganju u Xiaomi

Izvršni direktor i suosnivač Facebooka, Mark Zuckerberg, razmotrio je mogućnost investiranja u kinesku kompaniju za proizvodnju smarphonea i tableta Xiaomi (engl. 'ʃoʊ mi').

Monika Nožić Monika Nožinić | 14.01.2015. / 08:25

Zuckerberg razmišlja o ulaganju u Xiaomi

Izvršni direktor i suosnivač Facebooka, Mark Zuckerberg, razmotrio je mogućnost investiranja u kinesku kompaniju za proizvodnju smarphonea i tableta Xiaomi (engl. "ʃoʊ mi").

Prema pisanju Reutersa, pregovori su održani u listopadu 2014. godine, tijekom Zuckerbergova posjeta Pekingu, kada se Xiaomi nalazio u procesu privlačenja financijskih sredstava od 1,1 milijarde dolara.

Šefovi kompanija razmotrili su politički i komercijalni efekt koji bi se ostvario ako bi Facebook kupio udio u Xiaomiju, čije se poslovanje procjenjuje na 45 milijardi dolara, no sporazum još uvijek nije zaključen.

Xiaomi je, s jedne strane, izrazio zabrinutost jer je pitanje kako bi se investicije Facebooka odrazile na partnerstvo s korporacijom Google, čiji je mobilni operativni sustav Android instaliran u smartphone ove kineske kompanije. S druge strane, zabrinjava i činjenica da je Facebook u Kini blokiran još od 2009. godine.

"Ipak, Facebook želi izaći na kinesko tržište, a Xiaomi teži proširenju poslovanja izvan Kine pa su obje kompanije vrlo svjesne važnosti zajedničkog rada", prenosi Reuters.

Xiaomi je osnovan 2010. godine, a već je iduće 2011. godine predstavio svoj prvi smartphone. Za razliku od konkurencije koja svoje modele obnavlja i redizajnira u prosjeku dvaput godišnje, životni ciklus modela Xiaomi traje 18 mjeseci, što omogućuje uštedu na troškovima.

U prvoj polovici prošle godine Xiaomi je prodao 26,1 milijun pametnih telefona, što je 271 posto više nego u istom razdoblju 2013. godine, pa su tako prihodi ove rastuće kompanije dostigli oko 5,3 milijardi dolara.

Facebook je, s druge strane, najveća svjetska društvena mreža vrijedna 214,64 milijardi dolara i sa 1,19 milijardi korisnika mjesečno. Prihodi u 2013. godini iznosili su 7,87 milijardi, a neto profit iznosi 1,5 milijardi dolara.

Iz Facebooka i Xiaomija još uvijek nema nikakvih komentara na ovu temu.

Foto: AP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti