Čim je sjeo na vrući stolac prvog čovjeka SAD-a, Joe Biden počeo je potpisivati uredbe koje su u potpunoj suprotnosti s onim što je radio njegov prethodnik. Jedna od tih uredbi odnosi se i na povratak SAD-a Pariškom klimatskom sporazumu, a najavio je i velike promjene državnog voznog parka. Taj vozni park uključuje civilna vozila, vojna vozila te poštanska vozila, a ukupno je riječ o više od 645 tisuća vozila.
Biden planira sva ta vozila zamijeniti s - električnim vozilima, pri čemu je posebno napomenuo vozila “made in USA”. Veliku flotu vozila zamijenit ćemo s čistim električnim vozilima proizvedenima u Americi, s potpisom i američkih radnika, najavio je Biden. Ta odluka nije iznenađujuća jer je Biden o takvim planovima govorio još tijekom kampanje.
Pres. Biden: "The federal government also owns an enormous fleet of vehicles, which we're going to replace with clean electric vehicles made right here in America, by American workers."https://t.co/figJbDMrpt pic.twitter.com/racgwk9VGw
— ABC News Live (@ABCNewsLive) January 25, 2021
Iako je to odlična vijest za sve američke proizvođače električnih automobila, na The Vergeu smatraju kako Tesla ipak neće toliko profitirati s tom odlukom, zbog činjenice što je Muskova kompanija pretežno fokusirana na luksuznija vozila (što se ipak djelomično promijenilo s modelima 3 i Y). S druge strane, to je dobra vijest za kompanije poput Forda i GM-a, koji u svojoj električnoj floti imaju i dostavna vozila.
Treba imati na umu da Biden nije objavio nikakve detalje o toj svojoj odluci tako da nije poznato kada će ta velika tranzicija početi i kada očekuje da će biti gotova. Naravno, s obzirom na to da je riječ o velikom broju vozila, tranzicija će trajati neko vrijeme, a u nekim slučajevima ona bi se mogla odužiti, pogotovo kada su u pitanju neka specijalna i vojna vozila za koja je potrebno određeno vrijeme razvoja prije njihove elektrifikacije.
Ono što naglašavaju na Electreku jest da će masovna elektrifikacija američkoj vladi donijeti velike uštede - na početku će trošak nabavke vozila biti veći u odnosu na trošak kupovine automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, no dugoročno će ostvariti uštede na gorivu i održavanju.