Volkswagenove ambicije na tržištu električnih vozila dobro su poznate. Njemačka tvrtka najavila je investicije teške desetke milijardi dolara tijekom sljedećih godina te su ranije objavili planove prema kojima žele dominirati tim tržištem do 2025. godine.
Na konferenciji Future of the Car 2022 prvi čovjek njemačkog automobilskog diva govorio je o tim planovima i borbi s Teslom na tržištu električnih automobila: Bit će to napeta utrka, ali nećemo odustati, rekao je Herbert Diess i pohvalio Teslu jer u VW-u nisu očekivali da će biti tako brzi i dobro pripremljeni.
Usprkos velikim ulaganjima VW-a, Tesla već ima izgrađenu infrastrukturu, uključujući i nedavno otvorenu veliku tvornicu u Berlinu, a planiraju i nove tvornice. Muskova kompanija trenutačno dominira tržištem, no kao i VW i ostale tvrtke nailazi na brojne izazove zbog nestašice čipova i rata u Ukrajini.
Diess ipak vjeruje u VW i snagu svog brenda i bolju ponudu proizvoda, uključujući jeftinije, ali i luksuzne i premium automobile. Također, namjeravaju i udvostručiti svoj udio u SAD-u, za što će biti potrebna dodatna tvornica, kao i lokalna proizvodnja baterija za električne automobile.
Koliko je zaista vjerojatno da će VW prestići Teslu do 2025. analizirali su na stranici Electrek na kojoj su podsjetili da je u posljednjem kvartalu VW Grupa koja uključuje i brendove poput Porschea, Audija i drugih isporučila nešto manje od 100 tisuća električnih vozila, dok je broj isporuka Teslinih automobila premašio 310 tisuća.
Naglašavaju kako su trenutačno proizvodni kapaciteti Tesle veći od konkurencije te da se konstantno povećavaju. Smatraju kako bi do 2025. Teslin proizvodni kapacitet mogao iznositi čak više od 4 milijuna električnih automobila godišnje te se pitaju možemo li isto očekivati i od Volkswagena - da u tri godine povećaju kapacitet proizvodnje s 400 tisuća na 4 milijuna.
Ono što bi mogla biti jedna od prednosti VW-a, smatraju na Electreku i zašto vjeruju da bi 2025. mogla biti godina kada će prestići Teslu jest što se tada očekuje početak prodaje najjeftinijeg Volkswagenovog električnog automobila, modela ID Life čija bi cijena trebala iznositi manje od 25 tisuća dolara.
Ipak, i u tom slučaju ostaje pitanje mogu li proizvesti dovoljan broj e-automobila.