Nokia se vraća korijenima: Žele da njihovi uređaji traju dulje od bilo kojih drugih

Nokia se ne bori s Appleom ili Samsungom uređajima s najnovijom tehnologijom. Umjesto toga, naglasak stavljaju na neke druge, možda i važnije stvari.

Martina Čizmić | 12.05.2021. / 15:46

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Kad je HMD global početkom travnja predstavio šest novih Nokia telefona, u tri različite linije, bilo je jasno da su odlučili promijeniti neke stvari u svom pristupu kupcima. Uz to što su se fokusirali na poslovne korisnike i odlučili im ponuditi cjelokupni ekosustav - od mobilnih uređaja i platforme za upravljanje njima, do usluge data roaminga koji su pokrenuli u Velikoj Britaniji.

Slika nije dostupna Nokia predstavila nove telefone, uključujući i model srednje kategorije s podrškom za 5G

Slika nije dostupna HMD Global predstavio prvu 5G Nokiju, ali i pokrenuo vlastitu roaming data uslugu

Kako je rekao na susretu s novinarima generalni direktor DACH i partnerskih tržišta HMD globala, Eric Matthes, želja im je na jednom mjestu pružiti kompletnu uslugu poslovnim korisnicima, a da pri tome ne ignoriraju želje i potrebe privatnih korisnika.

Slika nije dostupna HMD Global predstavio svoje rješenje za upravljanje mobilnim uređajima u tvrtkama

Novi uređaji, o kojima smo već pisali, trebali bi biti dostupni u Hrvatskoj sljedećih mjeseci, a njihova cijena će ovisiti o samom modelu i kretati se od 1099 kuna (za G10) do 2899 kuna (za X20).

Kako je Matthes istaknuo, naglasak su stavili na tri stvari - dugotrajnost baterije (jer je to jedna od stavki koje su presudne prilikom kupovine pametnog telefona), sigurnost (uređaji će svaki mjesec dobivati sigurnosne zakrpe i to u sljedeće dvije odnosno tri godine) te iskoristivost uređaja (ovisno o modelu garantiraju dvije odnosno tri godine tvorničke garancije te tri godine ažuriranja operativnog sustava Android). To, u kombinaciji s cijenom, nadaju se u HMD globalu, trebalo bi Nokijine telefone učiniti privlačne kupcima. Kao dodatnu prednost, istaknuo je da će duljim trajanjem telefona, utjecati na smanjenje elektroničkog otpada u svijetu, a u kombinaciji s drugim ekološkim nastojanjima, učiniti brand Nokia privlačnijim kupcima koji vode računa o okolišu i održivosti.

Što se tiče Hrvatske, Matthes je rekao da su trenutno zadovoljno rezultatima koje su postigli u proteklih nekoliko mjeseci, ali i najavio kako planiraju pojačati svoju prisutnost na tržištu kako kroz suradnju s teleoperaterima, tako i kroz druge kanale prodaje.

S obzirom na to da se radi o pametnim uređajima, Matthes nije mogao izbjeći pitanje o nedostatku čipova na svjetskoj razini i kako se to odražava na Nokijine telefone. Rekao je kako su svi proizvođači koji u svojim proizvodima koriste čipove - od proizvođača pametnih telefona do proizvođača automobila, pogođeni nestašicom do koje je došlo kako zbog pandemije koronavirusa i velike potražnje, tako i zbog problema u opskrbnom lancu. Neki više, neki manje, ali svi osjećaju manjak čipova na tržištu. Prema njegovom mišljenju, unatoč velikim naporima proizvođača čipova i dodatnim ulaganjima u nove tvornice i proizvodne linije, takva će se situacija nastaviti barem do kraja ove godine. No, optimističan je, da će se stvari početi popravljati u sljedećoj godini.

Ovisno o tome, HMD global će prilagoditi svoje nove uređaje i njihovo predstavljanje na globalnoj razini.

Dotaknuo se i velikih tehnoloških konferencija na kojima je Nokia inače bila prisutna, a koje su u protekloj godini zbog pandemije bile otkazane. Što se tiče MWC-a koji se održava u Barceloni u srpnju, Matthes je istaknuo kako neće biti prisutni u izlagačkom dijelu. No, dodao je kako će sigurno organizirati virtualne sastanke i susrete. Rekao je kako se posljednjih tjedana u pitanje dovodi i održavanje IFA-e u Berlinu u rujnu. Iako su organizatori najavili kako se IFA vraća u punom obujmu, otkazivanje Oktoberfesta, koji je najveći takav događaj u Njemačkoj, potaknulo ih je na razmišljanje o nekim promjenama. HMD global, odnosno Nokia, trebala bi biti prisutna na IFA, ali u kojem obliku ovisit će ponajprije, istaknuo je Matthes, o trenutnim epidemiološkim uvjetima.

U svakom slučaju, u HMD globalu imaju ambiciozne planove s Nokijom i uvjereni su da će kupci to znati prepoznati.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti