Iako bi svi pred zakonom trebali biti jednaki, praksa pokazuje da za neke ipak vrijede drukčija pravila, poput političara, poznatih osoba i slično. Isto se, čini se, može reći i za Facebook na kojem, kako su pokazali novi podaci, također vrijede posebna pravila za obične korisnike, a malo drukčija pravila za one važne, odnosno VIP korisnike.
Ova društvena mreža ima svoj poseban odbor za nadzor sadržaja sastavljen od stručnjaka iz brojnih struka poput stručnjaka za ljudska prava i slobodu izražavanja te, iako ih odabire sam Facebook, taj odbor djeluje neovisno od njega. Njemu se mogu žaliti korisnici oko odluka vezanih uz zabranu sadržaja i kršenja pravila korištenja te mreže.
No pokazalo se kako kompanija ima i jedan poseban program koji nisu otkrili čak niti tom nadzornom odboru. Riječ je o programu Cross-Check namijenjenom zaštiti VIP korisnika, odnosno poznatih osoba s velikim brojem pratitelja te su, čini se, njima ponekad dopuštali kršenja pravila korištenja ove društvene mreže, bez nekih sankcija. To su potvrdili i iz nadzornog odbora kojemu iz Facebooka, u slučaju takvih osoba pokrivenih Cross-Check programom, nisu dostavljali važne informacije, odnosno ponekad bi im dostavljali nepotpune informacije o ponašanju tih korisnika i njihovom kršenju pravila mreže.
Prema informacijama koje je ranije objavio The Wall Street Journal, program VIP osoba na Facebooku prošle je godine uključivao oko 5,8 milijuna korisnika. Za njih su, dakle, vrijedila posebna pravila te im je Facebook tolerirao objavu sadržaja koje bi inače drugima zabranili ili uklonili - npr. objave koje sadrže zlostavljanje, potiču na nasilje itd.
Iz Facebooka za medije nisu demantirali informacije o ovom programu, već su rekli kako je on napravljen kao dodatan korak za odnos prema sadržaju “za koji je potrebno više razumijevanja”. Nadzorni odbor kritizirao ih je jer nisu bili transparentni oko kriterija vezanih uz račune ili stranice koje su uključene u taj Cross-Check program. Čini se kako bi se te stvari sada (kada je sve otkriveno i objavljeno u javnosti) mogle promijeniti te su iz Zuckerbergove kompanije zatražili od nadzornog odbora pregled programa Cross-Check, kao i savjete o načinu na koji bi se mogao promijeniti.
Izvor: CNN