Sigurnosni sustavi u automobilima imaju problema s prepoznavanjem pješaka u mraku

Smrtnost pješaka najveća je u noćnim satima, a jedno od rješenja koje bi trebali smanjiti tu smrtnost jest tehnologija koja je, pokazalo je istraživanje, daleko od savršene.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.08.2022. / 13:27

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Broj smrtnih slučajeva pješaka u prometu u velikom je porastu na američkim cestama te je prošle godine porastao za 13 posto u odnosu na godinu ranije, ali čak 80 posto u odnosu na 2009. kada je ta brojka bila na najnižoj razini. Prošle godine od udarca automobila živote je izgubilo više od 7300 pješaka.

Slika nije dostupna Zbog elektrifikacije mnogi bi zaposlenici u automobilskim kompanijama mogli ostati bez posla

Prema podacima američkog Instituta za sigurnost na cestama (IIHS), oko tri četvrtine prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama pješaka događa se u noćnim satima, kada je vidljivost najmanja. Razlozi povećane smrtnosti pješaka posljednjih godina su raznoliki - od brzine vozila, kao i sve većeg broja velikih i teških vozila (SUV-ova, pickupova), ali i samog ponašanja pješaka.

Jedno od potencijalnih rješenja je tehnologija koja može prepoznati pješake na cestama i na vrijeme zaustaviti vozilo kako ne bi došlo do sudara, no istraživanje IIHS-a pokazalo je da se tehnologija za automatsko kočenje ne snalazi najbolje po mraku.

Istraživanje je provedeno na 23 vozila te je 12 njih zaradilo osnovnu ocjenu ili nisu uopće dobili ocjenu jer tijekom noćnog testiranja uopće nisu prepoznali lutku pješaka ili nisu na vrijeme usporili.

Prema predsjedniku organizacije Davidu Harkeyu, ne postoji neki standard oko ove tehnologije, kao što niti pravila o sigurnosti prometa ne zahtijevaju testiranje ovakvih sustava kočenja. No, prenose na Reutersu, proizvođači automobila pokušavaju dobiti najveće ocjene IIHS-a kako bi time privukli što veći broj kupaca. Ova će organizacija od sljedeće godine povećati zahtjeve za najveću ocjenu za sigurnost vozila, a ti će se zahtjevi prvenstveno odnositi upravo na tehnologiju za prepoznavanje pješaka tijekom noćnih uvjeta vožnje te će tehnologija morati biti kategorizirana kao “superiorna” ili “napredna”.

Slika nije dostupna Iznenađujući rezultati istraživanja: Kupci električnih vozila nisu toliko motivirani brigom za okoliš, važnije im je nešto drugo

Jedan od razloga zbog kojih IIHS provodi ova istraživanje i ocjenjuje automobile jest što time žele napraviti pritisak na automobilske kompanije da u svojim modelima ugrade što naprednije sustave zaštite kako bi se smanjio broj prometnih nesreća i stradalih u automobilima, ali i pješaka.

 


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti