Autonomna vozila već se godinama voze po autocestama i gradskim cestama diljem SAD-a i Kine, a iako njima u potpunosti upravljaju računala, na prednjem sjedalu i dalje sjede vozači spremni prihvatiti se volana ili zakočiti ako softver pogriješi. U istraživanje i testiranje tehnologije ulažu se milijarde dolara, a predvodnik u industriji je Google, tj. njegova krovna kompanija Alphabet, čiji odjel Waymo već pruža usluge autonomnog taksi-prijevoza u dijelu Phoenixa.
Usprkos milijunima prijeđenih kilometara, mnogi i dalje ne vjeruju računalima, tj. koliko se dobro autonomna vozila mogu snaći u prometu zajedno s ljudima koji su prilično nepredvidljivi (održavaju premali razmak, ne pridržavaju se ograničenja, mogu voziti pod utjecajem alkohola, droge i slično).
Američka savezna država Michigan, zajedno s partnerima koji uključuju i kompanije povezane s Googleom, najavila je gradnju jedne od najsofisticiranijih prometnica koja će biti namijenjena isključivo za autonomna vozila. Dio ceste u dužini od oko 65 kilometara povezivao bi Detroit s gradom Ann Arbor, a sudionici projekta nadaju se kako će se testiranjem poboljšati sigurnost, izdržljivost i učinkovitost autonomnih prometnica u budućnosti.
Glavni grad automobilske industrije
Guvernerka Michigana Gretchen Whitmer prilikom najave projekta komentirala je kako su to prvi koraci prema izgradnji infrastrukture koja će pomoći u testiranju i korištenju automobila budućnosti. Pri tome je naglasila i važnost Michigana jer je zdravlje ekonomije u toj saveznoj državi direktno povezano s automobilskom industrijom te će nastaviti s inovativnim radom kako bi Detroit i dalje osigurao mjesto glavnog grada automobilske industrije.
Projekt će početi s dvogodišnjom studijom čiji je cilj saznati mogu li se za autonomna vozila koristiti postojeće prometnice, tj. cestovne trake ili je potrebno napraviti potpuno nove trake. Nakon što se pokrenu prve trake namijenjene isključivo za autonomna vozila, na njima će se početi testirati autonomni autobusi i kombiji te će biti odvojene od ostalog prometa na sličan način na koji se danas koriste posebne cestovne trake za vozila javnog prijevoza. Cilj je s vremenom da takve trake koriste i druga autonomna vozila, poput kamiona i privatnih automobila.
Sva će vozila biti povezana s centralnim računalom koje će skupljati i analizirati podatke s vozila i senzora postavljenih duž prometnice te će koordinirati njihovu brzinu, omogućujući im vožnju većim brzinama u odnosu na obične prometnice. Takve prometnice za autonomna vozila vjerojatno će od klasičnih cestovnih traka biti odvojene nekom vrstom barijera kako vozila kojima upravljaju računala ne bi završila među klasičnim vozilima, ali i da vozači u slučaju gužvi ne bi pokušali ubrzati putovanje vožnjom prometnicama za autonomna vozila.
Izvor: Engadget