Istraživači na Sveučilištu New South Walesa u Sydneyju, napravili su istraživanje u kojem su 102 osobe dali odabrati svojih 12 fotografija s Facebooka te da od njih 12 odaberu dvije koje im se čine prigodne za profilnu fotografiju na društvenim mrežama Facebook, LinkedIn i Match.com.

Odabir od 12 fotografija istraživači su dali i drugoj eksperimentalnoj skupini koja se sastojala od potpunih stranaca. Njima su tada dali zadatak da također odaberu one fotografije za koje smatraju da bi bile dobre profilne slike.

Osim toga, svaku od skupina, istraživači su zamolili i da ocijene koliko atraktivni, pouzdani i kompetentni drugi ispitanici izgledaju na tim fotografijama.

„Začudo, prvi put smo došli do rezultata koji potvrđuju kako su ispitanici odabirali bolje fotografije za druge ljude (strance) nego za sebe,“ izjavljuju u izvješću objavljenom u časopisu Cognitive Research.

Podaci do kojih su došli pokazuju kako, iako je slučaj da su ispitanici bili prilično dobri u odabiru profilnih fotografija koje su atraktivne, stranci su uspjeli odabrati fotografije koje prikazuju atraktivnost osobe, ali uz to i njezinu kompetentnost i pouzdanost.

„Iako su naši rezultati iznenađujući u okviru konteksta istraživanja osobne potpore, ovi rezultati se mogu ipak povezati s već poznatom činjenicom da ljudi sebe percipiraju pozitivnije nego što percipiraju druge ljude.“ To na kraju dovodi do toga da iako nam se naša profilna čini laskavom, ona uopće nije reprezentativna u bilo kojem prikazu naših drugih kvaliteta osim dobrog izgleda.

U izvješću se stoga i zaključuje „kada je u pitanju odabir naše najbolje verzije, možda bi bilo mudro prepustiti odabir drugim ljudima.“
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju