Novoizabrani američki predsjednik još nije ni ušao u Bijelu kuću, a već izaziva nelagodu u Facebooku.

Naime, upravo su se društvene mreže tijekom kampanje za predsjedničke izbore i samih izbora, bile u središtu pozornost zbog svojih pravila o širenju dezinformacija, označavanju objava sumnjivima, upitnima i lažnima, ali i stava prema različitim političkim oglasima.

Službeni stav buduće nove administracije o društvenim mrežama još uvijek nije poznat, no jedan od vodećih savjetnika Joea Bidena, na Twitteru je otkrio što bi se društvenim mrežama moglo spremati.

Ako ste mislili da je dezinformacija na Facebooku problem tijekom izbora, samo čekajte i vidjet ćete kako trga tkanje naše demokracije u nadolazećim danima, napisao je na Twitteru zamjenik direktora komunikacija u Bidenovom timu, Bill Russo.

No, nije ostao samo na tome. Optužio je Facebook da je dopustio nasilan i netočan sadržaj da se širi platformom nakon izbora. Posebno se osvrnuo na video u kojem Steve Bannon (bivši Trumpov šef kampanje) "traži glavu glavnog epidemiologa SAD-a, dr. Anthonyja Faucija" te popularnost grupe "Stop the Steal" (Zaustavite krađu).

 

 

Spomenuo je i Facebookovu odluku da dopusti objave predsjednika Donalda Trumpa koje su imale jasnu oznaku da se radi o dezinformaciji te njihovo dijeljenje. Istovremeno napomenuo je kako je Twitter postupio bolje, ograničivši dijeljenje objava.

Znali smo da će se to dogoditi. Više od godine dana tražili smo od Facebooka da se ozbiljno pozabave tim problemom. Nisu. Naša je demokracija dovedena u pitanje. Moramo dobiti odgovore, napisao je Russo.

 

 

Očito će se Facebook, ali i druge društvene mreže, u nekom trenutku naći u fokusu Bidenove administracije. Što će to točno i značiti za njih, još uvijek nije poznato. No, zna se da je Biden zagovornik ukidanja 230. članka odredbe o pravilima komunikacija koji na neki način daje široke mogućnosti internetskim platformama i ne drži ih odgovornima za sadržaj.

U Facebooku nisu baš sretni Russovim potezom.

Neposredno prije izbora, predstavili smo nove proizvode i politike kako bismo smanjili širenje dezinformacija i umanjili potencijal za društvene nemire. Izgradili smo najveću neovisnu mrežu za provjeru činjenica i oni će ostati aktivno fokusirani na tvrdnje vezane uz izbore i teorije zavjere. Promijenili smo naše proizvode kako bi što manje ljudi vidjelo lažne informacije i kako bi bili svjesni toga što gledaju, a istaknuli smo ključne informacije o izborima, istaknuli su iz Facebooka.

Izvor: Business Insider