S pojavom AI chatbotova i generativne umjetne inteligencija koja je sve impresionirala svojim sposobnostima, sve se više govori o otkazima i zamjeni ljudi tehnologijom. Kako će izgledati budućnost u kojoj bi dominantnu ulogu mogla imati umjetna inteligencija, teško je predvidjeti, no dok je dio ljudi pesimističan i strahuje za poslove, neki umjetnu inteligenciju ne vide kao konkurenta, već kao partnera ljudima i zaposlenicima.
Svoje viđenje umjetne inteligencije i njezina utjecaja na budućnost tržišta rada nedavno je iznio izvršni direktor JPMorgana Jamie Dimon i on je prilično pozitivan u vezi s onime što će tehnologija donijeti u budućnosti i kako će promijeniti način rada i živote ljudi. I on je svjestan toga da neće biti svima sve savršeno te će zbog tehnologije i umjetne inteligencija neki na kraju dobiti otkaz i morati potražiti nove poslove, što je uvijek bila posljedica tehnološkog napretka. Međutim, s vremenom se pokazalo kako je tehnologija na kraju stvorila veći broj poslova nego što ih je ugasila.
Dimon kaže kako je potencijal tehnologije toliko velik da može radikalno promijeniti i poboljšati način na koji ne samo radimo već i živimo. On tako smatra da će današnja djeca, jednom kada odrastu, moći živjeti do 100 godina i neće obolijevati od tumora. Sve zahvaljujući tehnološkom napretku. Također, znatno će se poboljšati i radni uvjeti, a ljudi će provoditi puno manje vremena na radnom mjestu, bilo da je to pravi ured ili kućni ured. Doslovno, oni će vjerojatno raditi tri i pol dana tjedno, komentirao je u intervjuu za Bloomberg.
Posljednja istraživanja koja su o utjecaju tehnologije, odnosno umjetne inteligencije provedena na Stanfordu i MIT-u podržavaju njegovu tezu o rastu produktivnosti na krilima AI-a. Na Entrepreneuru kažu kako je to prvo značajno istraživanje o učinkovitosti umjetne inteligencije na radnom mjestu koje je pokazalo da je produktivnost zaposlenika koji koriste AI alate poput ChatGPT-a i sličnih alata porasla za 14 posto.
Upravo zato, Dimon smatra umjetnu inteligenciju ključnom i kritičnom za budućnost kompanije te vjeruje da bi alati bazirani na AI-u, osim u produktivnosti, mogli pomoći i u dizajnu, odnosu s korisnicima, upravljanju rizicima i slično. Kompanija je od veljače do travnja ove godine objavila više od 3500 oglasa za posao koji su povezani s umjetnom inteligencijom, što je također fokus te banke na tehnologiju budućnosti.