Još dok je Uberom šefovao Travis Kalanick, novinari i tržišni analitičari nagađali su o vremenu kada će kompanija izaći na burzu, a prema jučerašnjem izvještaju Reutersa, taj je dan jako blizu. Iako službeni datum nije poznat, Uberovu inicijalnu ponudu dionica (jednu od najvećih u povijesti) možemo očekivati početkom svibnja, a bit će zanimljivo vidjeti kolika će biti tržišna vrijednost kompanije pri izlasku na burzu.
Do sada se špekuliralo o brojkama od čak 120 milijardi dolara, no nakon što se Uberov najveći konkurent Lyft nije proslavio s nedavnim izlaskom na burzu, očekivanja stručnjaka smanjena su i sada se govori o cifri između 90 i 100 milijardi dolara. U kratko vrijeme poslovanja na burzi cijena dionice Lyfta kompanije pala je za pet dolara u odnosu na cijenu prilikom izlaska na burzu, koja je iznosila 72 dolara.
Prema posljednjem ulaganju u Uber, trenutačna vrijednost iznosi 76 milijardi dolara, a prodajom dionica sljedećeg mjeseca žele prikupiti 10 milijardi dolara. Tijekom prošle godine kompanija je ostvarila prihode veće od 11 milijardi dolara, no to nije bilo dovoljno da završe u plusu te su ostvarili gubitak od 1,8 milijardi dolara, u što ne ulaze prihodi od prodaje poslovnih odjela u azijskim zemljama i Rusiji. Tijekom 2017. ti su gubitci bili još veći i iznosili su 2,2 milijarde dolara.
Pozitivna stvar vezana za Uber jest to što se u posljednje vrijeme govori samo o stvarima vezanima za samu kompaniju i njezino poslovanje, dok su nakon što je sredinom 2017. Dara Khosrowshahi preuzeo mjesto izvršnog direktora, skandali i tzv. "bro (buraz) kultura" pali u drugi plan. Osim usluga taksi-prijevoza u više od 70 zemalja, Uber pruža i usluge iznajmljivanja bicikala i romobila, dostave hrane i prijevoza tereta, a velike resurse ulaže i u odjel autonomne vožnje, pa čak i u leteće taksije, kao pripremu za budućnost prijevoza.
Izvor: Reuters