Priča o tome kako je Elon Musk pokrenuo svoj projekt Tesla i počeo izrađivati električne automobile do sad je bila prilično nepoznata. Zna se da je Musk tvrtku pokrenuo tvrtku 2003. s grupom inženjera kako bi dokazao da električni automobili mogu biti bolji od klasičnih.

No, u samo nekoliko tvitova, Musk je otkrio što je stajalo iza ideje pokretanja Tesle.

 

 

"Malo ljudi zna da smo pokrenuli Teslu kad je GM prisilno povukao sve električne automobile od svojih kupaca u 2003. i potom ih uništio na smetlištu. To je učinjeno protiv volje vlasnika koji su održali cjelonoćno bdijenje u znak prosvjeda zbog smrti njihovih automobila. Kako su velike kompanije ubijale svoje programe električnih vozila, jedina šansa bila je stvoriti tvrtku koja će proizvoditi samo električna vozila, iako će vrlo vjerojatno propasti", napisao je Musk u tvitovima.

GM nije vjerovao u električna vozila

Događaj koji je Musk spomenuo dogodio se kada je General Motors odlučio prekinuti svoj program izgradnje električnih vozila. Nekih 800 vozila, koja su zapravo bila u najmu, povučena su i uništena. Tek je nekolicina preživjela jer ih je GM donirao sveučilištima i muzejima.

Ljubitelji električnih vozila otkrili su da se na parkiralištu General Motorsovog trening centra nalazi 77 vozila koja su nekako preživjela. Mobilizirali su se putem interneta, skupili novac za otkup tih automobila i potom organizirali prosvjed pred GM-om želeći privući pozornost tvrtke i javnosti.

Unatoč njihovom trudu, GM nije popustio pod izlikom da "jednostavno ne postoji dovoljan interes koji bi dugoročno opravdao ulaganje u takva vozila".

Inat ili želja za dokazivanjem?

To odbijanje potaknulo je Muska da pokrene proizvodnju električnih vozila. Godinama su ga (kao i Matu Rimca) gledali s podsmijehom i bili uvjereni da će propasti. Međutim, Tesla je svojim razvojem i uspjehom uspio natjerati i druge velike proizvođače da se okrenu proizvodnji električnih automobila.

Ono što je ironično u cijeloj priči je da je Muskova Tesla početkom ove godine pretekla GM kao najvredniji američki proizvođač automobila.

Nije loše za tvrtku koja je nastala jer je grupica ljudi željela dokazati da su električna vozila budućnost.