Sa širenjem epidemije koronavirusa po svijetu, krenulo je i širenje različitih informacija, dezinformacija i lažnih vijesti. Iako se društvene mreže i različite internetske platforme trude boriti protiv takvih vijesti, one i dalje pronalaze put do korisnika.
Facebook je već ranije najavio borbu protiv širenja lažnih vijesti, a sad je to pojačao posebnom borbom protiv lažnih vijesti o koronavirusu.
Prema informacijama koje je objavio Facebookov potpredsjednik za integritet, Guy Rosen, ta će društvena mreža svoje korisnike upozoriti i ako su lajkali, reagirali ili komentirali vijest koja je bila označena kao lažna. Biti će preusmjereni na stranice Svjetske zdravstvene organizacije na kojoj su razbijeni mitovi o koronavirusu.
Korisnici bi upozorenja trebali na svojim zidovima vidjeti u nadolazećim tjednima.
Želimo povezati ljude koji su bili u doticaju s lažnim informacijama o virusu s istinom koju objavljuje autoritet po tom pitanju, ističe Rosen.
Dodaje kako su samo tijekom ožujka na Facebooku označili oko 40 milijuna objava povezanih s bolesti COVID-19. Također, uklonili su stotine tisuća krivih ili lažnih informacija koje su mogle dovesti do ozlijede ili smrti ljudi. Među njima su one objave koje tvrde da ispijanje izbjeljivača ubija virus.
Također će olakšati korisnicima da pronađu točne informacije o bolesti COVID-19 kroz posebni dio u Informacijskom centru svakog profila na Facebooku. U njemu korisnici mogu pronaći provjerene članke koji pobijaju krive informacije o koronavirusu.
Kako se ova pandemija razvija, nastavit ćemo se fokusirati na najučinkovitije načine kako bismo uklonili dezinformacije i opasne prijevare o koronavirusu s naših platformi i osigurali korisnicima provjerene informacije zdravstvenih stručnjaka koji će im pomoći da ostanu sigurni i informirani, poručio je na kraju Rosen.
Na promjene se osvrnuo i šef Facebooka, Mark Zuckerberg.
Ponovio je što sve Facebook radi kako bi smanjio broj krivih i lažnih informacija o koronavirusu na toj društvenoj mreži.
Tijekom ove krize, jedan od mojih glavnih zadataka je pobrinuti se da vidite točne i provjerene informacije u svim našim aplikacijama, zapisao je Zuckerberg.