Brzinu promjena koje donosi tehnologija teško mogu pratiti obrazovni sustavi – ne samo u Hrvatskoj nego i u svijetu. Gradiva i kurikulumi napravljeni su za neka ranija vremena koje je moderna tehnologija odavno pregazila, dok zastarjeli način edukacije ne može pripremiti mlade za budućnost u kojoj će dominirati umjetna inteligencija, blockchain, IoT i druge moderne i nadolazeće tehnologije.

Jedno od rješenja koje bi moglo promijeniti takav način edukacije dolazi iz Hrvatske – startup STEMI nastao je i iz ideje i vizije nekoliko studenata FER-a koji su prije nekoliko godina razvili edukativnog robota u obliku pauka. Gradnjom takvog robota, kao i razvojem mobilne aplikacije za njega, mladi stječu znanja i vještine za industriju 4.0 – osim razvoja mobilnih aplikacija i 3D modeliranja, naglasak je i na kolaboraciji, kritičkom razmišljanju, kreativnosti i cjeloživotnom učenju.

Kada su interes za njihov proizvod pokazali tehnološki divovi poput Amazona i Intela, bilo im je jasno da su na odličnom putu te da trebaju nastaviti sa svojom vizijom. S vremenom su napravili novu verziju robota s kojom su smanjeni troškovi proizvodnje, poboljšali su hardver i softver te se fokusirali na masovnu proizvodnju.

Također su promijenili i poslovni model, koji je sada baziran na preplatama za korištenje hexapod robota i njihove edukativne platforme, te su odlučili napasti tržište SAD-a u čijim školama vlada veliki interes za STEM edukaciju.

Već je proveden pilot-projekt u nekoliko škola u Americi te su reakcije na STEMI-jevu platformu fantastične, a profesori koji su koristili STEMI posebno ističu kako je platforma napravljena za edukaciju u 21. stoljeću te kako je upravo tako nešto potrebno edukativnom sustavu. Pretplatnici (po školama će se prodavati pretplatničke licence, a jedna licenca namijenjena je za razrede između 20 i 30 učenika) dobit će pristup paketu programa koji, osim samog hardvera, uključuje i sav potreban softver, materijal za trening nastavnika te održavanje i podršku same platforme.

Plan je STEMI-ja u sljedeće tri godine dovršiti prilagodbu proizvoda za škole, razviti nove programe, brzo izgraditi bazu korisnika te povećati broj partnera po zemljama. Nakon toga, tijekom sljedeće 4 do 5 godina fokus će biti na profitabilnosti te namjeravaju postati globalni lider na tom području.

Za širenje u SAD-u potreban je novi kapital te je na jučerašnjoj konferenciji pred investitorima i medijima održanoj u prostorijama Zagrebačke burze Marin Trošelj, CEO kompanije, najavio kampanju za prikupljanje kapitala na crowdfunding platformi Funderbeam SEE.

STEMI je još jedna hrvatska priča o viziji i inovaciji u obrazovanju koju smo odlučili svesrdno podržati. Poslovni model koji su uspostavili, kao i društvena korist koju će proizvesti kroz buduću komercijalizaciju, toliko su drugačiji od investicijskih priča koje u proteklo vrijeme dolaze iz Hrvatske, da iznimno vjerujemo u njihov uspjeh, izjavio je Ante Magzan, vodeći ulagač u STEMI prilikom predstavljanja kampanje.

STEMI hexapod (Foto: STEMI)

Plan je prikupiti između 300 i 500 tisuća eura, a iako je do kraja kampanje ostalo više od mjesec dana, već je prikupljeno više od 50 posto željenog iznosa. Investiciju namjeravaju iskoristiti za brzo povećanje korisničke baze, širenje mreže partnera te razvoj novih proizvoda.

Vjerujemo da će ljudi moći ostvariti 17 ciljeva globalnog održivog razvoja koje su definirali Ujedinjeni narodi samo ako globalno uspijemo odgojiti novu generaciju znanstvenika, inženjera i rješavatelja problema koji imaju izvrsno STEM obrazovanje i moći će pronalaziti nova, inovativna rješenja za izazove poput globalnog zagrijavanja, zaštite okoliša i cijelog drugog niza problema s kojima će se ljudi susretati u bliskoj budućnosti. Tehnologija se razvija sve brže i jaz u obrazovanju postaje sve veći, a STEMI omogućava smanjenje tog jaza omogućavanjem školama da se brže prilagode tehnološkim promjenama, izjavio je prilikom predstavljanja kampanje Trošelj. 

Hrvatski su startupi i mala i srednja poduzeća na platformi Funderbeam SEE, u suvlasništvu Zagrebačke burze prikupili ukupno više od pet milijuna eura. Solinski proizvođač pametnih klupa, Include vlasnika Ivana Mrvoša prikupio je na Funderbeamu u dvije kampanje više od dva milijuna eura. Slijede ga Pivovara Medvedgrad, Fresh Island Festival, Sense Consulting, TDA, Omolab, Aspida i Entrio.