Iz Facebooka napokon priznali: Bila je ugrožena privatnost većine korisnika!

Skandalima s Facebookom nema kraja te nove informacije iz ove kompanije govore kako su probleme s privatnošću mogli imati gotovo svi korisnici ove mreže

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 06.04.2018. / 08:17 komentari
Zabrinutost (foto: Thinkstock)

Gotovo svakodnevno u javnost procure neke nove informacije o Facebookovu skandalu s privatnošću te je svima postalo jasno kako Zuckerberg i ekipa nisu uložili dovoljno truda i zaštitili korisnike svoje mreže.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka

Prije dva dana tako su iz kompanije objavili novu nevjerojatnu vijest – hakeri i kriminalci iskorištavali su opciju koja je omogućavala pretraživanje korisnika i pristup njihovim javno dostupnim podacima preko telefonskog broja ili maila (ova je opcija u međuvremenu deaktivirana) te je bila ugrožena većina korisnika ove mreže.

Dakle, potencijalno je riječ o više od dvije milijarde korisnika čijih su se javnih podataka mogli dokopati npr. hakeri ili online kriminalci te ih onda povezati s mailom i telefonskim brojem – s podacima poput telefonskog broja, maila, fotografija, lokacije korisnika, njihovih rođendana, imena rodbine i kućnih ljubimaca kriminalci imaju brojne mogućnosti prijevara i napada na korisnike.

Iako je riječ o velikom i opasnom problemu, nakon svega što smo saznali u posljednje vrijeme, čini se kako nitko nije previše iznenađen tom informacijom.

Korisnici i oglašivači i dalje se koriste Facebookom kao i prije

Nakon objava prvih informacija o Cambridge Analytici reagirala je burza na kojoj je tržišna vrijednost ove kompanije smanjena za 80-ak milijardi dolara u nekoliko dana, internetom je počeo kružiti hashtag #DeleteFacebook, a neki oglašivači poput Mozille prestali su objavljivati i plaćati oglase na toj mreži.

Tržišni analitičari pitali su se kako će se situacija dalje razvijati, odnosno koliko će korisnika napustiti mrežu i hoće li oglašivači odustati od oglašavanja na Fejsu. No, čini se kako je broj korisnika koji je napustio mrežu ipak jako mali te većina njih nije izbrisala ovu mrežu, a ista je stvar i s većinom oglašivača koji su nastavili koristiti Facebook za oglašavanje kao i ranije.

Ove je informacije jučer objavio Mark Zuckerberg, nakon čega su dionice kompanije porasle za više od 4 posto te dio analitičara s The Wall Streeta vjeruje kako je ovo odlična prilika investitorima koji su voljni preuzeti rizik i kupiti dionice po povoljnijoj cijeni, iako napominju kako će puno toga ovisiti o Zuckerbergovu svjedočenju pred američkim Kongresom.

Analitičari Deutche Banka razmišljaju slično te vjeruju kako ćemo za godinu dana ili ranije na cijelu situaciju i pad cijena dionica gledati kao na odličnu priliku za zaradu.

Što se tiče oglašavanja na Facebooku, Zuckerbergova desna ruka u kompaniji Sheryl Sandberg u razgovoru za Bloomberg rekla je kako je nekoliko oglašivača pauziralo svoju potrošnju na njihovoj mreži, no s njima su imali razgovore o implementiranju sustava sigurnosti, pa vjeruje kako će se, kada je oglašavanje u pitanju, sve manje-više nastaviti po starom.

Izvor: Gizmodo
 

Vezane vijesti