Nije ni prvi, vjerojatno ni zadnji, kojem su "PR stručnjaci" očigledno u nekom drugom filmu, dijametralno suprotnom od onoga što publika na društvenim mrežama i specijaliziranim web servisima zapravo traži. A možda je Ivo Josipović sa svojim timom zapravo namjerno, objavom spotova njegove strane "Naprijed Hrvatska" uoči Parlamentarnih izbora 2015. godine napravio to što je napravio. Uostalom, nekad davno je netko vrlo pametan i medijski verziran konstatirao "i loša reklama je bolja od bilo kakve reklame", uz dodatak "bolje je da se piše loše, nego da se ne piše nikako". Uglavnom, nakon što su na YouTube kanalu "Naprijed Hrvatska", a potom i na Facebook stranici stranke osvanuli TV spotovi za izbore u Hrvatskoj 2015. domaći je internet "eksplodirao". 

Ivo Josipović, bviši prvi čovjek (barem deklarativno) Lijepe naše objavio je video uratke koji su izazvali salve smijeha, provale cinizma i lavinu klasične "sprdnje". Produkcijski, sadržajno, vizualno "to" doista izgleda, bez namjere da ikoga uvrijedimo - "tragikomično". U prvom spotu Ivo Josipović "kucka" štapićima, potom mu se prirdužuje ekipa koja kucka kamenčićima, na kraju svi zajedno veselo i prpošno uzviknu "Naprijed Hrvatska". Ako je to poruka kojom "progresivni savez" želi osvojiti birače "modernog doba", onda se bojimo da su oni koji su osmislili i realizirali spot zaglavili u nekom drugom vremenu. Jer, do sada su iz iskustava nekih drugih političara, stranki i (javnih) tvrtki mogli naučiti da se aktivnim pratiteljima društvenih mreža i servisa ne može servirati bilo što. 

Naime, to je potencijalno glasačko tijelo na svim izborima, bilo parlamentarnim ili predsjedničkim, pa tako nisu iznimka ni izbori 2015. u Hrvatskoj, vrlo zahtjevno, ne možete im "pod noge" baciti bilo što, jer će vas dočekati "na volej" i ekspresno kreirati "kampanju cinizma" koja bi vas mogla skupo koštati. Upravo to se dogodilo Ivi Josipoviću, koji je u drugom spotu nazvanom "spot poruka" otišao još korak dalje, uspjevši u samo dvadesetak sekundi nagurati scenarističku i izvedbenu katastrofu. "Mrmljanje" dok je okrenut leđima kameri, uz namješteno klimanje glavama njegovih stranačkih suradnika vjerojatno će završiti u antologiji video prezentacije na YouTube kanalu. To se, danas, 2015. godine uoči izbora u Hrvatskoj jednostavno - ne radi tako. Osim ako slučajno ne smatrate da je publika "blago retardirana"...

Ono što je uslijedilo nakon objave spotova podebljalo je dojam tragikomičnosti. Nakon što je internet zatrpan posprdnim porukama i na račun bivšeg predsjednika i na račun onih koji su cijelu ovu priču osmislili, realizirali i objavili, spotovi su maknuti s Facebooka, ostali su na YouTube kanalu, ali je onemogućeno komentiranje... I onda je uslijedio "krešendo", objava na službenoj web i Facebook stranici "Naprijed Hrvatska" u kojoj se hvale - ogromnim uspjehom!? Ako nije šala, onda je doista za plakati, jer istina je da su "antispotovi", kako su to nazvali u "Naprijed Hrvatska", stvarno "izazvali buru na Internetu" ali bojimo se ne u smislu u kojem se to čini članovima, simpatizerima i "PR-ovcima" progresivnog saveza "Naprijed Hrvatska". 

 

U redu, jasno je da se šteta morala nekako sanirati, ali samohvalom kako je spot koštao "nula kuna" su željeli dokazati točno - što? Da se za nula kuna može napraviti nešto što će postati predmetom ismijavanja? Ili, da, zapravo, ne košta nula kuna, nego 1500 kuna (s PDV-om, bez?!) koliko su uoči izbora 2015. u Hrvatskoj morali "iskeširati" za studio? Ako ćemo realno, nisu morali platiti ni to za ovakav video uradak, dovoljno je bilo da se zatvore u nečiju garaži i izudaraju po kamečićima, palicama, čavrljaju i klimaju glavama uz adekvatnu glazbenu podlogu... Nejasno je zašto se u objavi i hvali "antispota" uopće spominje "nula kuna" i "1500 kuna", baš kao što je poprilično mistično misle li da je ovo doista uspjeh...

Da, činjenica je kako je navedene spotove, pardon, antispotove, u "samo jedan dan pogledalo sto tisuća ljudi", kao što su se pohvalili "progresivci" iz "Naprijed Hrvatska", ali što to u konačnici znači?! Ako im je cilj gledanost, pa će nešto zaraditi od YouTube reklama, onda super, misija je uspješna, ne moraju ni krenuti na parlamentarne izbore 2015. Ako im je pak cilj privući potencijalne glasače, onda nam se nekako čini da je i ovih 1500 kuna bačen novac. Ponovit ćemo, na društvenim mrežama, a YouTubeu pogotovo se to, danas, 2015. godine, tako - ne radi. Ili je ovo, možda, što nije nemoguće, neki sasvim novi recept za uspjehe na izborima u Hrvatskoj. Opak o je to s antispotovima... 

Sreća u nesreći? Vrlo vjerojatno će se uskoro naći netko od političara koji će svojom objavom nastojati "ugroziti kultni status" Ive Josipovića i "Naprijed Hrvatska". Iako, realno, zadatak će biti poprilično težak. Zaključak bi otprilike glasio - ako ne znate kako koristiti društvene medije, onda to jednostavno - nemojte činiti. Ili, manje je ponekad više..