Kinezi se spremaju na potez koji bi njihovu autoindustriju mogao lansirati ispred globalne konkurencije

Kineski proizvođač automobila SAIC ima za cilj nadmašiti globalne konkurente masovnom proizvodnjom revolucionarnih solid-state baterija za električna vozila do 2026. godine.

Branimir Vorša | 26.05.2024. / 08:00

Kineski električni automobili
Kineski električni automobili (Foto: Afp)

Solid-state baterije, poznate po tome što su lakše, sigurnije i energetski gušće, smatraju se ključnim napretkom za električna vozila. Unatoč tome što su desetljećima tražene, ostale su uglavnom komercijalno nedostupne. Međutim, kineski proizvođač automobila SAIC Motor spreman je to promijeniti, tvrdeći da će masovno proizvoditi solid-state baterije do 2026. godine.

Portal Autohome izvještava da je SAIC to obznanio na nedavnoj konferenciji o energetskoj tehnologiji SAIC Grupe. U početku će tvrtka predstaviti takozvane "polučvrste" baterije, koje sadrže malo tekućeg elektrolita, a zatim će uslijediti "potpuno čvrste" baterije. Te polukrute baterije postavljene su za upotrebu u hibridnim i električnim vozilima SAIC-ovih robnih marki, uključujući MG, Baojun i Wuling, počevši od 2025. godine. Ta vremenska linija usklađena je s projekcijama iz 2021. godine, što sugerira da njihova tehnologija napreduje prema očekivanjima.

Lansiranje solid-state baterija 2026. godine postavilo bi SAIC, a time i kinesku autoindustriju, ispred mnogih globalnih konkurenata. Među njima, Toyota je bila značajan zagovornik te tehnologije, godinama testirajući prototip električnog vozila s takvim baterijama. Međutim, Toyota ne planira započeti značajniju proizvodnju baterija do 2030. godine, kada joj je cilj proizvesti dovoljno baterija za 10.000 električnih vozila godišnje. Nissan, još jedan konkurent, ima za cilj postići isto do 2028. godine, ali se suočava sa značajnim izazovima s obzirom na nedavne probleme na tržištu električnih vozila.

Kineski napredak u tehnologiji solid-state baterija mogao bi značajno potaknuti njezinu automobilsku industriju, koju mnoge zapadne zemlje vide kao prijetnju. Ipak, izvedivost vremenskih rokova koje su postavili SAIC, Nissan ili Toyota ostaje neizvjesna. Kinezi su isto tako prošle godine tvrdili da su napravili bateriju za električni automobil koja se puni za samo 15 minuta.

Solid-state baterije često su bile u središtu proklamiranih znanstvenih otkrića koja još nisu dovela do komercijalnog uspjeha. Čak i ako te baterije postanu komercijalno održive, električna vozila će se i dalje susresti s otporom potrošača zbog raznih čimbenika, od kojih su neki i kulturološki. Prevladavanje tog oklijevanja potrošača sljedeći je veliki izazov za tržište električnih vozila, ali ta je rasprava složeno pitanje samo za sebe.

Izvor: The Drive
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti