Već godinama Facebook, kao istinski fenomen modernog društva, koji je definitivno prerastao okvire (samo) društvene mreže i virtualne priče, nastoji novim uslugama i opcijama odigrati ulogu platforme za pomoć u kriznim situacijama ili kod prirodnih katastrofa. Nedavno su predstavili novu opciju Fundraisers koja je namijenjena prikupljanju dobrotvornih priloga, a sada je u probnu fazu puštena i “disaster maps” koja bi trebala pomoći humanitarnim organizacijama u slučaju krize većih razmjera ili prirodnih katastrofa kao što su potresi, poplave, požari i sve ostale nepogode koje ugrožavaju veći broj ljudi na određenom području…
S obzirom na to da ogroman broj ljudi konstantno koristi Facebook, pogotovo s mobilnih uređaja, ovakav je potez sasvim logičan i trebao bi pomoći humanitarnim organizacijama te ekipama za spašavanje da u realnom vremenu dobiju uvid što se događa s ljudima na ugroženom području i kakve su potencijalne migracije kod katastrofa. Pojedinci koji sami objavljuju statuse o (ne)sigurnosti na pogođenom području bit će “složeni” u veću sliku koja će poslužiti kao savršena platforma i temelj za organiziranje akcija spašavanja ili dostave pomoći, navode u Facebooku.
Mapa će u grubo biti kreirana na osnovu tri kategorije prikupljenih podataka; podataka vezanih uz lokaciju pogođenu katastrofom, podataka vezanih uz kretanje, odnosno migracije ljudi na pogođenom području i podataka o “sigurnim zonama” koje objavljuju sami korisnici Facebooka pomoću već dostupne funkcije “safety check”.
Integracija svih ovih podataka u jednu cjelinu, odnosno mapu, trebala bi osigurati bolji i konkretniji uvid u aktualnu situaciju na pojedinom pogođenom području, što bi pak trebalo u fazi spašavanja osigurati bržu reakciju, bilo da je u pitanju dostava hrane ili opreme, bilo da se radi o spašavanju ljudi i evakuaciji. Facebookovi partneri u testnoj verziji su UNICEF, Crveni križ, Međunarodna federacija društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca te Svjetski program za hranu.
Podaci prikupljeni s Facebooka će se nakon obrade distribuirati navedenim organizacijama kako bi se spašavanje i pomoć unesrećenima podignulo na višu razinu. Naravno, Facebook u budućnosti ima namjeru širiti mrežu svojih partnera, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj razini, ali će, posebno naglašavaju, privatnost pojedinca biti apsolutno zaštićena, bez obzira na prikupljanje podataka. Humanitarna uloga Facebooka u ovakvim je situacijama apsolutno potrebna, jer ipak se radi o platformi koju koristi otprilike dvije milijarde ljudi…
Više o samoj platformi i načinu funkcioniranja možete pročitati u službenoj objavi Facebooka.