"Mapa katastrofa" na Facebooku pomoći će u kriznim situacijama

Facebook kao najveća društvena mreža na svijetu nastoji pomoći u spašavanju života kod kriznih situacija

Tomislav Ćuto
Tomislav Ćuto | 08.06.2017. / 07:41 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Već godinama Facebook, kao istinski fenomen modernog društva, koji je definitivno prerastao okvire (samo) društvene mreže i virtualne priče, nastoji novim uslugama i opcijama odigrati ulogu platforme za pomoć u kriznim situacijama ili kod prirodnih katastrofa. Nedavno su predstavili novu opciju Fundraisers koja je namijenjena prikupljanju dobrotvornih priloga, a sada je u probnu fazu puštena i “disaster maps” koja bi trebala pomoći humanitarnim organizacijama u slučaju krize većih razmjera ili prirodnih katastrofa kao što su potresi, poplave, požari i sve ostale nepogode koje ugrožavaju veći broj ljudi na određenom području…

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

S obzirom na to da ogroman broj ljudi konstantno koristi Facebook, pogotovo s mobilnih uređaja, ovakav je potez sasvim logičan i trebao bi pomoći humanitarnim organizacijama te ekipama za spašavanje da u realnom vremenu dobiju uvid što se događa s ljudima na ugroženom području i kakve su potencijalne migracije kod katastrofa. Pojedinci koji sami objavljuju statuse o (ne)sigurnosti na pogođenom području bit će “složeni” u veću sliku koja će poslužiti kao savršena platforma i temelj za organiziranje akcija spašavanja ili dostave pomoći, navode u Facebooku.

Mapa će u grubo biti kreirana na osnovu tri kategorije prikupljenih podataka; podataka vezanih uz lokaciju pogođenu katastrofom, podataka vezanih uz kretanje, odnosno migracije ljudi na pogođenom području i podataka o “sigurnim zonama” koje objavljuju sami korisnici Facebooka pomoću već dostupne funkcije “safety check”.

Integracija svih ovih podataka u jednu cjelinu, odnosno mapu, trebala bi osigurati bolji i konkretniji uvid u aktualnu situaciju na pojedinom pogođenom području, što bi pak trebalo u fazi spašavanja osigurati bržu reakciju, bilo da je u pitanju dostava hrane ili opreme, bilo da se radi o spašavanju ljudi i evakuaciji. Facebookovi partneri u testnoj verziji su UNICEF, Crveni križ, Međunarodna federacija društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca te Svjetski program za hranu.

Podaci prikupljeni s Facebooka će se nakon obrade distribuirati navedenim organizacijama kako bi se spašavanje i pomoć unesrećenima podignulo na višu razinu. Naravno, Facebook u budućnosti ima namjeru širiti mrežu svojih partnera, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj razini, ali će, posebno naglašavaju, privatnost pojedinca biti apsolutno zaštićena, bez obzira na prikupljanje podataka. Humanitarna uloga Facebooka u ovakvim je situacijama apsolutno potrebna, jer ipak se radi o platformi koju koristi otprilike dvije milijarde ljudi…

Više o samoj platformi i načinu funkcioniranja možete pročitati u službenoj objavi Facebooka.

Vezane vijesti