Meta mijenja algoritam preporuka sadržaja: Evo što to znači za korisnike Facebooka i Reelsa

Prvi testovi pokazali su odlične rezultate te će Meta nastaviti s velikim ulaganjem u AI.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.03.2024. / 12:10

Instagram, Facebook i Messenger
Instagram, Facebook i Messenger (Foto: Afp)

Tom Alison, jedna od najvažnijih osoba Facebooka koja nadgleda razvoj te društvene mreže, ovaj je tjedan najavio strategiju tehnološkog razvoja za kompaniju tijekom sljedeće dvije godine. Noviteti koje pripremaju i već testiraju prvenstveno se odnose na način preporuke videozapisa koji će osjetiti korisnici Facebookova feeda, grupa, kao i Reelsa.

Mark Zuckerberg Zuckerberg izgubio vrtoglavu svotu novca zbog sat vremena nestanka Facebooka i Instagrama

Jedan od prioriteta tvrtke jest konkuriranje TikToku, koji je poznat upravo po odličnom algoritmu preporuke sadržaja koji dobro zna što korisnici vole gledati te im prikazuje upravo takav sadržaj, čime ih zadržava jako dugo unutar aplikacije. Meta sada također mijenja svoj algoritam te ulaže značajne resurse u razvoj i treniranje umjetne inteligencija koja će pokretati taj algoritam za preporuku videozapisa na Facebooku i svim drugim platformama.

Kompanija je već počela testirati i koristiti taj sustav preporuke sadržaja na Reelsima, a rezultati su prilično impresivni. Naime, pokazalo se kako je novi AI algoritam, kada su ga koristili na Reelsu, utjecao na povećanje vremena koje su korisnici proveli na toj mreži od 8 do 10 posto. To nam je pokazalo da ta arhitektura novog modela još učinkovitije uči od podataka u odnosu na prijašnje generacije. To je bio dobar znak za nas i pokazatelj da smo na pravom putu, objasnio je Alison.

S obzirom na to da se novi engine za preporuku videosadržaja na Reelsu pokazao iznimno učinkovitim, Meta ga je odlučila koristiti i na drugim proizvodima. Dosad su za Reelse, Facebook feed i grupe koristili različit algoritam za preporuke sadržaja, no u budućnosti namjeravaju koristiti isti AI engine za sve te proizvode. Za sve korisnike ove društvene mreže to znači jedno - preporuke sadržaja koje će im se prikazivati trebale bi biti još bolje te će im algoritam predlagati sadržaj koji bi njima trebao biti zanimljiv, što bi na kraju trebalo rezultirati s više vremena koje će korisnici provesti zalijepljeni za te platforme.

Nove opcije na Instagramu Dugo im je trebalo: Popularna opcija stiže i na Instagram

Kako bi taj sustav preporuka bio što bolji, potrebni su značajni resursi na kojima će se razvijati i trenirati umjetna inteligencija. Ranije ove godine Mark Zuckerberg najavio je kako namjeravaju kupiti stotine tisuća Nvidijinih grafičkih kartica potrebnih za treniranje Metinih AI modela. Na krilima takve velike potražnje za njihovim hardverom, cijena dionice Nvidije u velikom je plusu u posljednje vrijeme, a tržišna vrijednost tvrtke premašila je nevjerojatnih 2,2 bilijuna dolara.

Izvor: Engadget
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti