Novo europsko istraživanje otkrilo i koliko zaposleni Hrvati dnevno troše vremena na email poruke

Novo europsko straživanje o prosječnom dnevnom korištenju emaila, provedeno je među zaposlenicima koji u svojim zanimanjima većinu vremena provedu na računalu.

Hina | 03.02.2023. / 08:08

E-mail (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Prosječni zaposlenik u Europi, koji se na radnom mjestu služi računalom, potroši dnevno 18,4 minute šaljući i primajući e-mail poštu, pri čemu je velika razlika u vremenu između zaposlenika u južnim zemljama Mediterana i sjevernim zemljama Beneluxa.

Tako zaposlenici na mediteranskom otoku Malti potroše 55 minuta, dok u Luksemburgu provedu tek nešto više od 2 minute dnevno u prepisci elektroničkom poštom, pokazuje istraživanje softverske kompanije DeskTime sa sjedištem u Rigi.

Prema tim podacima, hrvatski zaposlenici potroše gotovo 14 minuta dnevno u službenoj poslovnoj prepisci e-mailovima. Hrvatska se time nalazi u sredini, na 15. mjestu među 30 zemalja obuhvaćenih istraživanjem, koje je provedeno u studenome na više od 11.000 zaposlenika diljem Europe.

Drastične razlike između sjevera i juga Europe

Drastične razlike između sjevera i juga Europe objašnjavaju se uvođenjem novih tehnologija za komuniciranje koje su u sjevernim zemljama postale jako popularne tijekom pandemije koronavirusa.

Tako su tvrtke u zemljama Beneluxa - Belgiji, Nizozemskoj i Luksemburgu te Austriji, Švicarskoj, Njemačkoj počele tijekom pandemije značajno koristiti nove alate Teams, Zoom, Slack i PhpStorm za komunikaciju među zaposlenicima te s drugim tvrtkama i zbog toga su smanjili klasično dopisivanje e-mailom. 

S druge strane južne mediteranske zemlje nisu masovno počele koristiti te nove alate. Zbog toga i dalje puno koriste e-mail, a uz njega najviše koriste također starije komunikacijske alate Skype, MS Outlook i Google Docs. U Hrvatskoj se uz e-mail često koristi MS Outlook, a njezino mjesto u sredini ljestvice ukazuje na to da koristi i te nove alate.

Rad na daljinu uveo efikasnije komunikcijeske alate

Kompanije su globalno usvojile rad na daljinu ili hibridni djelomični rad od kuće. Pritom su uvele razne alate i aplikacije u svojoj dnevnoj rutini, kaže Artis Rozentals, izvršni direktor DeskTimea. Ranije im je glavni komunikacijski alat bio e-mail, no sada koriste efikasnije alate u internoj i vanjskoj komunikaciji jer njima štede na vremenu, dodaje.

Autori istraživanja navode da se od izbijanja pandemije koronavirusa preko alata poput Teamsa i Slacka održavaju sastanci i videokonferencije pa se tako brže komunicira i manje koristi e-mail.

U DeskTimeu, osnovanom 2011. u glavnom gradu Latvije, tvrtki koja se bavi praćenjem produktivnosti u kompanijama, također komuniciraju preko raznih aplikacija uključujući Teams, američkog proizvođača Microsoft.

Preostalo je stoga malo razloga da otvorim e-mail tijekom radnog dana, kaže Rozentals.

Europljani koriste email manje od Amerikanaca

Pa ipak u Latviji prosječni zaposlenik potroši 36 minuta za prepisku e-mailom. To je tek neznatno manje u odnosu na Grčku i Španjolsku, gdje radnici provedu između 36 i 38 minuta, što ih stavlja na drugo i treće mjesto u Europi, odmah nakon Malte.

Zaposlenici u Austriji, Švicarskoj, Belgiji i Nizozemskoj utroše između 3,67 i 6,11 minuta šaljući i primajući e-mailove pa su na dnu tablice, uz bok Luksemburgu.

Istraživanje je provedeno među zaposlenicima koji u svojim zanimanjima većinu vremena provedu na računalu.

Istraživanje također pokazuje da radnici u Europi provedu 33 posto vremena manje na slanje e-mailova u odnosu na radnike u SAD-u. Europski zaposlenik dnevno provede 18,42 minute, a američki 27,23 minute na e-mailu.

To ukazuje na moguću razliku u načinu komuniciranja na radnom mjestu, kulturi i navici korištenja e-mailova u te dvije regije, kaže Rozentals.

No i u SAD-u od izbijanja pandemije koronavirusa početkom 2020. zaposlenici više koriste aplikacije poput Teamsa i Slacka, što je dovelo do manjeg korištenja e-maila.

Američki zaposlenici su 2019. provodili u prosjeku više od 300 minuta (pet sati) dnevno u prepisci e-mailovima, izvijestila je tada softverska kompanija Adobe. U studenom 2022. provodili su nešto više od 27 minuta, tvrdi DeskTime temeljem svog istraživanja.

Microsoft je 2017. godine izbacio na tržište aplikaciju Teams koju je tada koristilo 2 milijuna osoba. U 2022. broj korisnika je narastao na 270 milijuna, podatak je Microsofta.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti