Papirnate karte za koncerte, izložbe i kina polako odlaze u povijest. Osim rijetkih i dijela starijih kojima je i dalje draže papirnatim novcem kupiti papirnatu kartu, većina danas karte kupuje preko interneta i pohranjuje ih u mobilne uređaje, kao barkodove ili QR kodove. No što ako prilikom dolaska na koncert za koji kartu imate pohranjenu u digitalnom obliku na svom mobilnom uređaju shvatite da ste telefon zaboravili ill što ako mu se isprazni baterija?
tri vijesti o kojima se priča


Za takve situacije rješenje ima Amazon, iako sumnjamo da će ga baš svi htjeti primijeniti. Američki internetski div u svojim je trgovinama u kojima nema blagajni, kao i u trgovinama Whole Foods omogućio plaćanje skeniranjem dlana korištenjem tehnologije Amazon One. Da bi se takav jednostavan način plaćanja mogao koristiti, prvo je potrebno registrirati svoj dlan i povezati ga s brojem telefona i bankovnom karticom. Tehnologija pamti jedinstveni otisak vena i crta na dlanu i povezuje ga s identitetom osoba.
Prilikom ulaska u trgovine korisnici trebaju dlan položiti na poseban terminal, a isto treba napraviti i prilikom izlaska iz trgovine - čime se automatski i vrši plaćanje. Za one koji nemaju problema s davanjem svojih biometrijskih podataka Amazonu, tehnologija se čini idealnom i dodatno će ubrzati prepoznavanje identiteta i plaćanja.
Istu tehnologiju Amazon sada želi koristiti i za zamjenu papirnatih i mobilnih ulaznica. Prvi korak u tom smjeru jest partnerstvo s kompanijom koja upravlja događajima i prodaje karte AXS i Red Rocks Amphitheatrom u Coloradu. Umjesto ulaznica za događaje, korisnici će svoje plaćene karte moći potvrditi prislanjanjem dlana na poseban terminal. Partnerstvo namjeravaju proširiti i na druge događaje koje organizira AXS.
Razlog iz kojeg bi se Amazon mogao odlučiti na takvo partnerstvo i korištenje svoje tehnologije nije financijske prirode, smatraju stručnjaci za privatnost koje su kontaktirali novinari The Vergea. Njima su puno bitniji podaci koje će dobiti o samim korisnicima jer, ako se tehnologija Amazon One proširi po većem broju trgovina, Amazon će dobiti dodatne podatke o samim korisnicima i njihovim interesima, kupovnim navikama i hobijima. Svi su ti podaci mogu iskoristiti za ciljano oglašavanje proizvoda i usluga koje bi korisnici u budućnosti mogli kupiti, gdje drugo, nego na Amazonu.