Stručnjak savjetuje: Što bi investitori trebali uzeti u obzir kada zakorače u metaverzum?

Neke tvrtke već aktivno rade na stvaranju metaverzuma, a u budućnosti bi taj broj mogao biti i puno veći.

Martina Čizmić | 16.02.2022. / 09:08

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nekada poznat kao Facebook, Meta će 2022. potrošiti najmanje 7,4 milijarde funti na stvaranje virtualnog svijeta "metaversea" ili metaverzuma, za koji se Mark Zuckerberg nada da će postati zlatni standard za igre, društvene mreže i virtualna radna okruženja. S toliko potencijala za rast, Maxim Manturov, voditelj investicijskog istraživanja u Freedom Finance Europe, opisuje na koje metaverse dionice treba pripaziti i isplati li se kupovati metaverse nekretnine.

Tijekom sljedećih nekoliko godina vjerojatno ćemo svi raditi, igrati se, komunicirati i ulagati u ovaj sveobuhvatni ekosustav. Tehnološke tvrtke će naporno raditi na dodacima koji će podići iskustvo metaverse na sljedeću razinu, kao što su slušalice za virtualnu stvarnost sljedeće generacije, kontroleri i drugi hardver, istaknuo je Manturov.

Slika nije dostupna Godina NFT-a: Na virtualnu imovinu u 2021. potrošeno je skoro 27 milijardi dolara

U 2022. će metaverzum vjerojatno prijeći u poslovnu fazu, uvodeći širok raspon usluga. Kombinacijom virtualne stvarnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR), metaverse nudi tvrtkama mnoge praktične prednosti izvan uobičajenih usluga telekonferencija. Neki od najvećih tehnoloških divova sada se okreću ovoj rastućoj industriji, kao što su Amazon, AMD, Nvidia i Apple.

Prema nedavnim istraživanjima Francuzi i Englezi pokazuju najveći interes za metaverzum, usporedno s ostalim europskim zemljama. Iako metaverzum tek dobiva na popularnosti, neke kompanije su već poduzele korake da budu ispred konkurencije.

Stoga ne iznenađuje da su upravo tvrtke koje bi mogle biti predvodnice razvoja metaverzuma, one na koje bi trebalo obratiti pozornost. 

Slika nije dostupna Najveća investicija u virtualno zemljište: Plaćeno je više od 28 milijuna kuna

Slika nije dostupna Svi su poludjeli za digitalnom imovinom: Nakon rekordnih iznosa za digitalnu umjetnost i prvi tvit, prodana je i prva digitalna kuća

Jedna od njih je, ističe Manturov, dobro poznata tvrtka Unity.

Za manje tvrtke poput Unityja (ili Robloxa), metaverzum stvara prilike za ubrzaniji rast, što se trenutno odrazilo na cijenu i interes investitora. Unity se kladi na to da postane lider u metaverzumu stvaranjem 3D sadržaja u VR i AR. Osnažujući kreatore svojim alatima, strateški je pozicioniran da zauzme većinu tržišnog udjela, ističe. 

No, u metaverzumu neće uspjevati samo tvrtke koje izrađuju sadržaj, već i one koje izrađuju hardver odnosno opremu koja će korisnicima omogućiti stvaranje i pregledavanje tog sadržaja.

VR i AR zahtijevat će mobilno rubno računanje i rješenja za igre u oblaku, kao što je Nvidia Grid vGaming, koji može podržati do 160 PC igara istovremeno. Nvidia RTX poslužitelj može lako zadovoljiti zahtjeve velike snage i računanja te će tako Nvidia ostvariti visoke prihode od prodaje hardvera tijekom sljedećih nekoliko godina, uz rastući prihod od pretplata na igre u oblaku, pojašnjava Manturov. 

Dodaje kako je Meta ponudila kupnju VR fitness aplikacije Supernatural, čime je stekla još veći udio na VR tržištu u kombinaciji sa snažnom prodajom svojih Quest 2 slušalica. Meta je također otvorila svoj virtualni prostor Horizon Worlds iz beta verzije, dopuštajući programerima igara da dobiju pristup novim alatima za kreatore. Investitori bi njegovo otvaranje trebali tretirati kao pozitivan katalizator.

Slika nije dostupna Stručnjak upozorava na opasnosti kupovine digitalne imovine: Je li NFT zaista poput “dot.com balona”?

Bez obzira na to tko u konačnici vodi razvoj metaverzuma i kakav će oblik on na kraju poprimiti, znamo da će zahtjev broj jedan biti neviđena računalna snaga – snaga koja uglavnom mora dolaziti iz oblaka. To znači potencijalne prilike za Amazon AWS. Kao rezultat toga, tvrtke u mnogim industrijama mogle bi potražiti AWS za svoja rješenja za računalstvo u oblaku na zahtjev, dodaje Manturov. 

Za sad je za velik dio korisnika metaverzum još nešto prilično apstraktno. No, sve veći broj ljudi ulaže u metaverzum ili neke njegove virtualne dijelove. Tako su, otkako su se pojavile, virtualne nekretnine u metaverzumu postale veoma tražena roba. I dok je nekima stvar prestriža imati virtualnu vilu na Marsu ili u Los Angelesu, stručnjaci upozoravaju na oprez. 

Nekretnine u metaverzumu potpuno su niša na tržištu, iako ima vrlo strastvenu bazu obožavatelja. Međutim, ako se metaverse platforma sruši, vaša investicija propada zajedno s njom. Za razliku od nekretnina, svojstvo metaverse također će potpuno nestati ako platforma financijski propadne. Stoga je ulaganje u digitalne nekretnine vrlo rizično i treba ulagati samo kapital koji ste spremni izgubiti. Budući da je u ovoj fazi vrlo spekulativno i postoji velika šansa da naletite na balon i izgubite novac, najbolje je da se za sada toga klonite, objasnio je Maxim Manturov.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti