Nezadovoljni korisnici platforme X sve više istražuju Bluesky, manju platformu društvenih medija koja nudi lakše, prijateljskije okruženje, različito od onog koje podržava šef platforme X Elon Musk. Pojavljujući se kao alternativa, Bluesky se sviđa onima koji traže digitalne prostore koji nisu pod utjecajem Muska.
Bluesky, uz potporu bivšeg izvršnog direktora Twittera Jacka Dorseyja, isprva je bio dostupan samo na pozivnicu, prije nego što je postao javan u veljači 2024. godine. Ekskluzivnost je omogućila platformi da poboljša alate i značajke za moderiranje. Nudi funkcije slične X-u, uključujući kronološki feed, izravnu razmjenu poruka i "pribadanje" postova. Korisnici također mogu pristupiti odabranim početnim paketima s preporučenim računima i feedovima.
Do sredine studenoga korisnička baza Blueskyja narasla je na 15 milijuna, što je značajno povećanje u odnosu na 13 milijuna krajem listopada. Porast se dogodio nakon izbora za američkog predsjednika, ponavljajući ranije skokove kada su korisnici platforme X tražili alternative. Naime, Bluesky je dobio 2,6 milijuna korisnika nakon što je platforma X zabranjena u Brazilu u kolovozu, s 85 posto novih korisnika iz Brazila. U listopadu se 500.000 pridružilo u jednom danu, nakon što je platforma X najavila da blokirani računi svejedno mogu vidjeti javne objave.
Istaknute nove korisnike, uključujući novinare, lijevo orijentirane političare i slavne osobe, privlači Blueskyjevo okruženje bez reklama i govora mržnje. Mnogi ga opisuju kao da podsjeća na rane godine Twittera. Popularnost Blueskyja, međutim, ne zasjenjuje platformu X. Nakon izbora, platforma X je tvrdila da je dominirala globalnim razgovorom o izborima u SAD-u i oborila rekorde u broju i angažmanu korisnika.
Ambicije Blueskyja nadilaze konkurenciju platformi X. Bluesky razvija protokol koji omogućuje interoperabilnost na društvenim mrežama, slično načinu rada e-pošte ili telefonskih brojeva. Trenutno platforme društvenih medija kao što su platforma X i TikTok ograničavaju interakcije na svoje ekosustave. Nasuprot tome, Bluesky ima za cilj na jednostavan način povezati korisnike na svim platformama.
Velike tehnološke tvrtke povijesno su se opirale takvoj interoperabilnosti, dajući prednost poslovnim modelima vođenim oglašavanjem koji ovise o ekskluzivnosti platforme. Bluesky nastoji to poremetiti preispitivanjem temelja društvenog umrežavanja, potičući jedinstven krajolik digitalnih razgovora.
Takva vizija pozicionira Bluesky kao više od samo alternative platformi X, već kao potencijalnu snagu u preoblikovanju online interakcije.
Izvor: AP