Nakon što je Elon Musk preuzeo Twitter, za koji je platio čak 44 milijarde dolara, dio korisnika najavio je da će napustiti tu mrežu te internetsku komunikaciju nastaviti na nekim drugim, konkurentskim platformama. Razlozi su različiti - od antipatija prema Musku do načina na koji je on počeo upravljati kompanijom, uključujući masovne otkaze, pogotovo zaposlenicima koji moderiraju sadržaj na toj platformi.
Iako statistike govore da je dio korisnika zaista napustio Twitter, odnosno platformu X, puno je veći problem sukob s oglašivačima, što je utjecalo na pad prihoda i vrijednosti kompanije, koja je sada puno manja od 44 milijarde dolara. Musk se zbog toga, vjerujemo, ne brine jer se njegovo bogatstvo u međuvremenu znatno povećalo te sada iznosi oko 320 milijardi dolara, a s obzirom na to da sada ima velik utjecaj u američkoj vladi, to bi bogatstvo moglo i dalje znatno rasti.
Kako će se razvijati stvari s platformom X, to tek treba vidjeti jer je dio korisnika (ponovno) najavio povlačenje s ove društvene mreže i prebacivanje na drugi platforme. Razlog je ponovno Musk i njegova uloga u Trumpovoj administraciji, no, tko zna, možda će se upravo zbog toga dio ljudi pridružiti X-u te se ne bismo trebali čuditi ako u budućnosti neke od važnih informacija vezanih za američku administraciju i politiku saznamo prvo na Muskovoj društvenoj mreži, a tek onda od nekih klasičnih službenih izvora.
Za korisnike koji su ipak napustiti Muskovu mrežu ili će to tek učiniti konkurencija je spremna. Osim Zuckerbergova Threadsa, kao najveći konkurent X-u čini se - Bluesky. O toj društvenoj mreži već smo više puta pisali, a broj njezinih korisnika posljednjih je dana (nakon američkih izbora) naglo porastao. Neki poput znanstvenika Axela Burnsa smatraju kako je Bluesky postao utočište za one koji žele imati iskustvo korištenja društvenih mreža koje su prije imali na Twitteru, no bez desničarskog aktivizma, širenja dezinformacija, govora mržnje i slično te je naglasio kako je upravo iz tih razloga liberalnija vrsta zajednice na Twitteru pobjegla s Muskove mreže i preselila se na Bluesky.
Kako je potvrdila Rose Wang, izvršna operativna direktorica Blueskyja, samo tijekom posljednjeg tjedna ta je društvena mreža dobila više od 700 tisuća novih korisnika, i to većinom iz SAD-a. Ukupan broj korisnika tako je sada narastao na 14,5 milijuna, što je veliko povećanje u odnosu na 9 milijuna početkom rujna, odnosno 12 milijuna, koliko ih je Blue Sky koristilo sredinom prošlog mjeseca.
Što se Muskova X-a tiče, brojke idu u drugom smjeru te na ZDNetu kažu kako je prema posljednjim podacima broj korisnika iznosio 586 milijuna, dok je prije pola godine ta brojka iznosila - 611 milijuna. Najveći pad platforma X zabilježila je u SAD-u i Velikoj Britaniji. Bit će zanimljivo pratiti kretanje broja korisnika tih mreža jer, iako je Bluesky u usponu, po broju korisnika još dugo neće biti prava konkurencija Musku i njegovu X-u.